کرمانشاه - ایرنا - رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از توقیف سه هزار و ۴۳۵ دستگاه انواع وسیله نقلیه متخلف در چهار ماه سپری شده از سال جاری و انتقال آن ها به پارکینگ خبر داد.

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این وسایل نقلیه با نظارت شبانه روزی کارکنان پلیس راه استان و با بهره گیری از سیستم های هوشمند پایش و کنترل ترافیک شناسایی و توقیف شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد خودرو توقیفی، ۲ هزار و ۱۲۱ دستگاه سواری و یک هزار و ۱۰۹ دستگاه نیز وسایل نقلیه باربری شامل وانت بارها و کامیون ها بوده اند.

سرهنگ دستغیب افزود: در چهار ماهه اول سال جاری ۱۶ دستگاه وسیله نقلیه مسافربری و ۱۸۹ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف و رانندگان آنها ملزم به طی مراحل لازم برای ترخیص گردیده اند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۵۹ دستگاه از وسایل نقلیه توقیفی دارای دستور توقیف و تحت تعقیب قضایی و انتظامی بوده اند ، تصریح کرد: رانندگان و یا مالکان آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع خواهان اعزام شده اند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که ۶۵ درصد از آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند.