کرمانشاه - ایرنا- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۳۶ هزار و ۹۰۰ جلد گواهینامه توسط پلیس راهور استان صادر شد.

سرهنگ «محمد حیدری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یکی از بخش هایی که روزانه به بیش از هزار نفر در سطح استان خدمات ارئه می کند واحد صدور گواهینامه پلیس راهور در مرکز استان و شهرستانهای تابعه است.

وی ادامه داد: در چهار ماهه اول سال جاری ۳۶ هزار و ۹۰۰ جلد گواهینامه صادر شده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۴۱ جلد، جدیدالصدور و ۲۲ هزار و ۳۷۱ جلد نیز تعویضی و المثنی بوده اند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: هم اکنون ۵۵ واحد آموزشگاهی با نظارت پلیس راهور استان کرمانشاه نسبت به ثبت نام و آموزش های تئوری و عملی متقاضیان اقدام و سپس جهت انجام آزمون های تئوری و عملی به واحد های صدور گواهینامه پلیس راهور معرفی می کنند.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه یادآوری کرد: با تجهیز سالن های آزمون و تقویت نیروی انسانی، تمهیداتی فراهم شده که متقاضیانی که در هر مرحله نتوانند نمره قبولی را کسب کنند امکان شرکت مجدد آنها در هفته بعد فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که ۶۵ درصد از آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند.