آبادان - ایرنا - تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان از هفته اول لیگ برتر برابر میهمان خود استقلال تهران تن به شکست خانگی داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دیدار پنجشنبه شب در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که در پایان تیم استقلال با یک گل در نیمه اول و ۲ گل در نیمه و حساب سه بر صفر به برتری رسید.

هوای شرجی ۸۰ درصدی هم باعث نشده بود ورزشگاه تختی آبادان جای خالی داشته باشد و بیش از ۱۰ هزار تماشاگر آبادانی یک پارچه صنعت‌نفت را تشویق می کردند.

بازی با هجوم های تیم صنعت‌نفت آغاز شد ولی دفاع ساماندهی شده استقلال اجازه خود نمایی را به بازیکنان میزبان نداد.

هر چه از دقایق بازی می‌گذشت استقلال توپ را بهتر به چرخش در آورد و بازی را به زمین صنعت نفت می‌کشاند.

در دقیقه ۳۰ پرتاب اوت بلند ابوالفضل جلالی به محوطه جریمه با دفع ناقص مدافع صنعت‌نفت همراه شد و آرش رضاوند بین چهار بازیکنان حریف صاحب توپ شد و با یک شوت روی پا دروازه میزبان را باز کرد.

بعد از این گل شاگردان ویسی روی به بازی مستقیم آوردند ولی باز هم این مدافعان استقلال بودند که عملکرد بهتری نسبت به مهاجمان صنعت نفت داشتند تا بازی در نیمه اول با یک گل به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم شاگردان ویسی برای جبران گل خورده به میدان رفتند ولی استقلال همان دقایق ابتدایی و در دقیقه ۴۶ ارسال تماشایی ابوالفضل جلالی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر تماشایی ارسلان مطهری همراه شد و این بازیکن توانست به زیبایی، دروازه فهد طالب را باز کند.

نفتی‌ها هنوز در شوک گل دوم بودند که در دقیقه ۵۸ صالح حردانی از میانه‌های میدان صاحب توپ شد و پس از یک حرکت انفرادی دیدنی و عبور از میان بازیکنان میزبان، وارد محوطه جریمه شد که شوت زمینی او به گوشه دروازه رفت تا گل سوم آبی پوشان به ثمر برسد.

بعد از این کل صنعت‌نفتی‌ها تلاش زبادی برای کم کردن فاصله گل‌های خورده کردند ولی استقلالی‌ها سد محکمی برای رسیدن به گل بودند.

تیم داوری این دیدار را موعود بنیادی‌فرد به کمک‌های محمدرضا منصوری و قهرمان نجفی تشکیل دادند.

محمدحسین مراردمند از تیم استقلال و رحیم آلبوغبیش از صنعت نفت در این دیدار با کارت زرد داور جریمه شدند.

صنعت نفت با ترکیب فهد طالب، میثم تهی‌دست، عباس قاسم، امیرمحمد پناهی، یوسف وکیا، رحیم آلبوغبیش، حکیم نصاری(۶۷- عقیل طلیلی)، طالب ریکانی(۶۷- صادق صادقی)، حسین شنانی (۷۷- یوسف کی شمس)، احمد شریعت‌زاده(۶۲- فاخر تهامی)، علی یوسف(۷۷- رضا بهمئی) به میدان رفت.

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس(۹۰- محمدحسین زواری)، مهدی مهدی‌پور(۷۵- سبحان خاقانی)، آرش رضاوند، جعفر سلمانی(۸۱- پیمان بابایی)، کوین یامگا(۷۵- مهرداد محمدی) و ارسلان مطهری(۸۱- آرمان رمضانی) ترکیب دیگر این تیم بودند.