ساری- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت : رکورد مصرف برق در استان با عبور از ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات شکسته شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مازندران مهندس سیدکاظم حسینی کارنامی اظهار داشت: امروز ۲۱ مرداد ماه حداکثر پیک مصرف مشترکان برق در حوزه توزیع برق مازندران به عدد ۲هزارو ۳۱۰ مگاوات رسید.

وی ادامه داد:‌ افزایش گرمای هوا طی روزهای اخیر، مصرف برق در شبکه توزیع برق استان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد به طوری که ظهر امروز شنبه رکورد بالاترین مصرف سال گذشته در استان زده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران افزود: این مقدار مصرف برقی که در روز ۲۱ مرداد ماه در استان ثبت گردید، رکورد بالاترین مصرف سال گذشته در استان را زده است،

وی توضیح داد:‌ سال گذشته بیشترین م مصرف در دوره پیک تابستان عدد ۲هزارو ۲۳۰ مگاوات در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده بود.

حسینی کارنامی تصریح کرد: مهمترین دلیل این افزایش مصرف، گرمای دمای هوا در روزهای اخیر در کشور است و همین امر به روند افزایشی مصرف برق دامن زده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی هم استانی های گرامی با مدیریت صحیح مصرف برق و توصیه به صرفه جویی در مصرف به سایر شهروندان، خدمتگذاران خود را در صنعت برق کشور یاری کنند تا در سال جاری شبکه برقی پایدار و به دور از خاموشی داشته باشیم.

طبق آمار مشترکان برق مازندران یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ۷۵ درصد از مشترکان برق خانگی هستند که ۵۰ درصد برق استان را مصرف می کنند. ، ‌۱۲ درصد مصرف برق در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد در صنعت، هشت درصد عمومی و ۱۰ درصد در بخش تجاری مصرف می شود.