۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82586693
T T
۰ نفر
مصرف برق مازندران در آستانه ركورد شكني / مشتركان صرفه جوئي كنند

ساري – ايرنا – مدير عامل شركت توزيع برق مازندران از ثبت مصرف يكهزار و 609 مگاواتي برق در استان در 12 تير خبر داد و گفت كه ميزان مصرف امسال در تير ماه به ركورد ثبت شده سال پيش در مرداد ماه نزديك شده است .

بيشترين ميزان مصرف برق سال گذشته در ماه مرداد به ميزان يكهزار و 750 مگاوات ثبت شده بود .
قاسم شهابي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : ميزان برق مصرفي روز گذشته مشتركان مازندران نسبت به روز مشابه سال قبل 16 درصد افزايش داشت و همچنين بيشترين مصرف برق از ابتداي امسال تاكنون در اين روز ثبت شد.
وي با اشاره به پيش بيني هواشناسي در باره گرم تر شدن هواي مازندران براي روز چهارشنبه و احتمال گذر از 40 درجه سانتي گراد ،
از مشتركان خواست تا با رعايت صرفه جويي در مصرف ، احتمال قطعي برق را به حداقل برسانند.
شهابي گفت : تجربه ثابت كرده است كه با هر يك درجه افزايش دماي هوا ميزان مصرف برق در استان 10 درصد افزايش مي يابد و به همين دليل هم امسال در تير ماه ركورد ماه مرداد سال گذشته به عنوان گرم ترين ماه سال شكسته شد.
وي افزود : اوج مصرف برق استان در سال گذشته مربوط به 28 مرداد بود ولي با توجه به وضعيت افزايش مصرف برق در روز گذشته ، پيش بيني مي شود فردا و پس فردا مصرف برق در مازندران از يكهزار و 800 مگاوات فراتر برود.
** مديريت لوازم برقي
شهابي خروج از اين بحران و جلوگيري از قطعي برق را منوط به همراهي و همكاري هر چه بيشتر مردم دانست و گفت : شهروندان مي توانند با مديريت در مصرف برق ، سرويس سيستم هاي سرمايشي و تثبيت دماي آنها ميان 24 تا 26 درجه ، مصرف برق را تا 30 درصد كاهش دهند .
وي افزود : مردم مازندران همچنين با استفاده نكردن از لوازم برقي پر مصرف در ساعات پيك بار و نيز تغيير ساعات شيفت كاري از بعد ازظهر به شب ، مي توانند نقش موثري در جلوگيري از قطع احتمالي برق در روزهاي گرم تابستان داشته باشند.
براساس آمار شركت توزيع برق مازندران ، ميزان توليد برق در استان روزانه بيشتر از يك هزار و 750 مگاوات است كه ميان يك ميليون و 200 هزار مشترك توزيع مي شود .
همچنين ميزان مصرف برق مشتركان استان در شرايط عادي حدود 800 مگاوات است كه در فصول گرم سال و پيك مصرف تا 2 و نيم برابر افزايش مي يابد .
خبرنگار : فاطمه قنبري قاديكلايي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
2096/1654