زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال پنج طرح آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان خرمدره اجرا شد.

علیرضا جزء قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین طرح آبرسانی به روستای نصیرآباد واقع در بخش مرکزی شهرستان خرمدره با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی اظهار داشت: این طرح شامل احداث ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲ کیلومتر خط انتقال، یک باب مخزن ذخیره سازی آب با ظرفیت هزار مترمکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ است که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جزء قاسمی یادآورشد: در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به مشترکین این روستا، عملیات استانداردسازی ۸۷۰ فقره انشعاب برای جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: حفر و تجهیز یک حلقه چاه جایگزین برای روستای نصیرآباد نیز به عمق ۱۸۰ متر و با دبی ۲۰ لیتر در ثانیه در دست اقدام است که با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث مخزن ذخیره آب یک هزار مترمکعبی روستای سوکهریز در شهرستان خرمدره نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اجراست.

جزء قاسمی گفت: عملیات اصلاح شبکه روستای سوکهریز نیز با هدف کاهش حوادث و اتفاقات آب به طول ۱۲ کیلومتر و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در دستور کار قرار دارد که بزودی آغاز می شود.

وی افزود: عملیات احداث چهار کیلومتر خط انتقال برای روستای "باغ دره" و بهره برداری از چشمه دوم این روستا با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

این مسئول یادآور شد: طرح آبرسانی به روستای باغ دره با مشارکت اهالی و تامین لوله توسط قرارگاه بسیج سازندگی استان انجام پذیرفت که با اجرای آن جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ نفراز خدمات تامین آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

وی بیان کرد: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال و بهره برداری از چشمه دوم روستای "فلج" در شهرستان خرمدره نیز با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلون ریال انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان گفت: رفع تنش آبی در روستای هدف گردشگری "انجلین" با بهره برداری از چشمه دوم این روستا و احداث ۴۰۰ متر خط انتقال نیز از دیگر اقدامات این شرکت در شهرستان خرمدره طی سال جاری است.