اراک - ایرنا - رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: سه میلیون و ۱۶۳ هزار دام در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون علیه بیماری‌های دامی و قابل انتقال به انسان ایمن‌سازی شدند.

دکتر «مهدی جان‌محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این دام‌ها در راستای صیانت از جمعیت دامی و حفظ سلامت شهروندان در راستای پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال به انسان توسط اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی ایمن‌سازی شدند.

وی، اجرای طرح واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را از جمله برنامه‌های اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری در حیات وحش و دام‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: این طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز و تاکنون یک میلیون و ۸۷ هزار راس دام سبک در استان علیه این بیماری ایمن‌سازی شدند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۹۰۰ قلاده سگ و گربه نیز امسال برای مقابله با بیماری هاری که از جمله بیماری‌های قابل انتقال به انسان محسوب می‌شود در استان واکسینه‌ شدند.

جان محمدی گفت: ۳۱۵ هزار مترمربع جایگاه دام و ۲۱ هزار و ۵۰۰ راس دام نیز در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام و پیشگیری از بیماری‌های دامی در ۱۱۵ واحد دامی ضد عفونی و سم پاشی‌شدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.