تهران - ایرنا - مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اردوی راهی‌نو برای ۴۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر از جمعه ۲۷ مرداد برگزار می‌شود و در این اردو دانش‌آموزان در کارگاه‌های معرفتی می‌توانند پاسخ دغدغه‌های خود را بیابند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حجت الاسلام ابوالفضل علی آبادی امروز در نشست خبری اولین اردوی تربیتی_معرفتی راهی‌نو اظهار کرد: این اردویی فعال برای دانش آموزان است تا سوالات آنها را ضریب دهیم و در انتها برای پاسخ ظرفیت کشف جواب را داشته باشیم.

وی افزود: در این کارگاه‌ها شرایط به‌گونه‌ای است که خود دانش آموزان با توجه به فضای فکری به دنبال جواب مناسب هستند، در واقع دانش آموزان قرار است که در کارگاه‌ها بیاموزند چگونه کشف جواب کنند، همچنین این ظرفیت برای آنها ایجاد شود که هر حرف و کلامی را نپذیرند و خودشان به دنبال جواب باشند تا درنهایت برای آنها دغدغه‌ای جدید ایجاد شود.

مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه فضای اردو ناظر به خط سیر محتوایی است، ادامه داد: دانش آموزان با توجه به اغتشاشات باید بدانند که موضوع تربیت را کلان‌تر ببینند، در ذیل این نگاه تمدنی باید درباره حکمرانی و مدیریت آگاهی یابند و بداند برای مدل از چه ابزاری استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: در اردوی راهی نو کارگاه‌هایی برای طرح موضوع و مسئله و در آخر، جلسه هم‌اندیشی با عنوان صندلی داغ با حضور یک مسؤول از کشور برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام علی‌آبادی افزود: طرحی به نام رسا داریم که دانش‌آموزان علاقه‌مند از پایه هشتم در خیمه‌های معرفت تحت پوشش قرار می‌گیرند. معتقدیم سوال را نباید در ذهن دانش‌آموز خفه کرد اما تصحیح سؤال نیز مهم است.

مدیر دفتر آموزش و تولید محتوا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: گاهی سؤال‌های دانش‌آموزان در سال گذشته، پراکنده و بی نسبت با نوجوان بود، دوره مونولوگ گذشته است و باید محیط‌های کشف و تربیتی را برای دانش‌آموزان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته طرحی را به عنوان دیوار اعتراض در مدارس قرار دادیم که در ۲، سه استان به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته شد و دانش آموزان اعتراضات و پیشنهادات‌شان را مطرح و عنوان که نقش آنها در حل این مشکلات چیست و در نهایت نامه به رئیس‌جمهور، وزیر و مدیرکل استان شد.

ادامه دارد...