سنندج- ایرنا- رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: این فدراسیون نگاه برنامه محورانه به المپیاد استعدادهای برتر ورزشی دارد و برای این جشنواره ها اهمیت بسیار زیادی قائل است.

عابد حقدادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آینده ورزش ژیمناستیک برای فدراسیون بسیار مهم است و برای تقویت این رشته ورزشی از طریق انتخاب نخبگان در المپیاد استعدادهای برتر برنامه دارد.

وی افزود: برگزاری المپیاد استعدادهای برتر با همکاری وزارت وزرش و جوانان در رشته ژیمناستیک در بخش هنری آقایان و بانوان و ترامپولین آقایان به میزبانی استان های آذربایجان شرقی و اصفهان در دستور کار است.

رئیس فدارسیون ژیمناستیک یادآور شد: بعد از برگزاری این المپیادها و جشنواره ها، برگزیدگان و نخبگان در مسابقات برای شرکت در اردوی تیم های ملی در رده های سنی نوجوانان و جوانان مشخص می شوند که سرمایه های ورزش ژیمناستیک کشور خواهند بود.

حقدادی به برگزاری المپیاد ژیمناستیک در کردستان طی چند روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره با همکاری وزارت آموزش و پرورش و هیات دانش آموزی برگزار شد و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود.

وی ضمن تقدیر از همکاری فدراسیون دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری این المپیاد، اضافه کرد: با تلاش هیات ژیمناستیک کردستان، مسابقات به صورت منسجم برگزار شد و بخش بانوان نیز در دستور کار است.

حدود ۱۰ هزار ورزشکار کردستانی سازمان یافته در رشته ژیمناستیک فعالیت دارند.