مشهد-ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هزار کیلومتر از راه های استان طی فعالیت ۱۶ ماه گذشته دولت سیزدهم ترمیم شد که این رقم معادل ۶۰ ماه روکش آسفالت پیش از فعالیت دولت سیزدهم است.

علیرضا خجسته روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان روکش آسفالت و لکه گیری شده است.

وی ادامه داد: آسفالت مصرف شده برای این پروژه عظیم حدود ۸۰۰ هزار تن بوده است و خوشبختانه این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اعتبار هزینه شده برای روکش آسفالت راه های استان در این طرح جهادی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

خجسته افزود: هفت هزار میلیارد ریال از این مبلغ از مصوبات سفر فروردین ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان تامین شده است.

وی اضافه کرد: بخش عمده هزینه ترمیم آسفالت راه های استان از اعتبارات تخصیص یافته از سازمان راهداری بوده است و البته تامین قیر این طرح از طرف دولت نیز از دیگر عوامل تسریع در اجرای پروژه های یاد شده است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.