عملیات اجرای آسفالت حفاظتی رویه راههای خراسان رضوی آغاز شد

مشهد-ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی "آسفالت حفاظتی رویه" (اسکراب سیل)برای بیش از ۲۰۰ کیلومتر از رویه راه‌های فرعی استان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

علیرضا خجسته روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای آسفالت حفاظتی رویه از پریدگی رویه آسفالت و در ادامه از ترک خوردگی رویه جلوگیری می کند و در اصل شیوه ای برای پیشگیری از خراب شدن رویه راه است.

وی ادامه داد: در این روش یک لایه نازک از قیر بر روی سطح آسفالت پاشیده می‌شود و سپس با استفاده از یک جارو، قیر به داخل ترک‌ها و شکاف‌های سطح آسفالت نفوذ داده می شود و این کار باعث می‌شود که سطح آسفالت صاف و یک دست شده و مقاومت آن در برابر آب و هوا افزایش یابد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: آسفالت حفاظتی رویه" یک روش به نسبت ارزان برای حفاظت و ترمیم روسازی آسفالت است و می‌تواند عمر مفید آسفالت را تا حد زیادی افزایش دهد همچنین این روش باعث می‌شود که سطح آسفالت ایمن‌تر شود و احتمال وقوع حوادث رانندگی کاهش یابد.

خجسته افزود: عملیات حفاظتی یاد شده ویژه راه های فرعی است و تا پایان سال جاری در بیش از ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها اجرا می شود البته با توجه به ویژگی راه های اصلی، اجرای رویه حفاظتی در سطح این جاده ها با شیوه های دیگری انجام می شود.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha