گرگان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان گلستان گفت: طی ۲ سال اخیر دولت سیزدهم هزار و ۶۷۵ فقره وام به مبلغ ۱۷ هزار و ۱۴۱ میلیارد ریال به طرح‌های اقتصادی در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، فیروز یازرلو روز چهارشنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، افزود: اعتبار پرداخت شده به طرح‌های اقتصادی استان از محل مصوبه سفر دور نخست رییس جمهور به استان بوده است.

وی ادامه داد: علاوه براین، ۶ هزار و ۲۰۷ نامه مردمی تسهیلات خرد از محل سفر دولت سیزدهم به استان در شبکه بانکی پیگیری و به متقاضیان آن پرداخت شده است.

پرداخت ۳۲۵ هزار فقره وام ۲ سال اخیر در گلستان
یازرلو با اشاره به اینکه گلستان رتبه ۲۲ کشور در میزان منابع بانکی دارد، افزود: طی ۲ سال اخیر با همکاری بانک‌های عامل دولتی این استان ۳۲۵ هزار فقره وام به مبلغ ۳۰۵ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

وی پرداخت ۱۰ هزار و ۱۴۳ فقره وام مسکن روستایی، مشارکت در نهضت ملی مسکن شهری در اجرای ۷۲۳ پروژه برای ایجاد ۵ هزار و ۵۵۶ واحد، پرداخت ۶ هزار و ۲۳ فقره وام ازدواج، پرداخت وام فرزندآوری ۴ هزار و ۱۴۴ فقره، پرداخت ۱۱۲ فقره ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد، ۶ هزار و ۳۷۴ فقره وام از محل بند ۲ تبصره ۱۶ را از جمله خدمات بانک‌های دولتی در استان گلستان برشمرد.

رشد ۷.۳۳ درصدی سپرده گذاری مردم گلستان
 دبیر شورای هماهنگی بانک‌های عامل در استان گفت: سپرده مردم این استان نزد بانک‌های دولتی استان طی یک سال اخیر ۷.۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

یازرلو ادامه داد: در پایان ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ هم منابع اعتباری نزد بانک‌های عامل استان ۵۷۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بانک‌های استان هم افزود: در پایان سال مالی جاری ۵۷۲ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۵.۴۱ درصدی برخوردار است.

وی یادآور شد: نسبت مصرف به منابع مالی نزد بانک‌های عامل استان ۱۰۱ درصد رشد دارد.

وی از وجود ۴۶ هزار میلیارد ریال معوقه بانکی در استان خبر داد و گفت: این رقم ۸.۵ درصد از منابع بانکی استان را شامل می‌شود.

یازرلو با بیان اینکه گلستان رتبه ۱۳ کشور در اعطای تسهیلات ازدواج را دارد، تاکید کرد: اکنون بانک‌های دولتی در این استان دارای ۳۵۰ شعبه فعال بوده که از طریق ۳ هزار و ۹۴۸ نیرو اعم از مرد و زن خدمات بانکی به ساکنان منطقه ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: ۷۲۳ پروژه در قالب پنج هزار و ۵۵۶ واحد در قالب نهضت ملی مسکن شهری و ۱۰ هزار و ۱۴۳ واحد روستایی از تسهیلات استفاده کرده‌اند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و ظرفیت توسعه این خطه در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت و خدمات است.