سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: خدمت بزرگ هنر و شعر انقلابی این است که توانست معرفت عاشورایی را تعمیق و عمومیت ببخشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه اظهار کرد: این کنگره یکی از بهترین مجالسی است که بهره و نشاط معنوی را به همراه دارد و از باب هنری و ادبی نیز محفل ارزشمندی است.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این کنگره و حضور هنرمندانی از سراسر کشور در قروه، افزود: از مهمترین دستاوردهای انقلاب، تعمیق معرفت و شناخت عمومی نسبت به معارف دین و به ویژه عاشورا و شخصیت اباعبدالله است.

استاندار کردستان، برداشت از وقایع و شخصیت های کربلا را نگاهی عمومی منطبق بر حقیقت دانست و اضافه کرد: عمومی شدن معرفت نسبت به یاران امام حسین ثمره کار بزرگی است که شاعران آیینی انجام می دهند.

زارعی کوشا تاکید کرد: شعر عاشورایی قالب خاصی از شعر و ادبیات نیست بلکه در مفاهیم دینی نیز نقش آفرین است و بسیاری از نیازهای معنوی و شناختی از طریق این اشعار برطرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه روایت عاشورا برگرفته از منابع معتبر باشد، ادامه داد: استفاده از ذوق و قریحه در مسیر عاشورا و شعر آیینی عنایتی است که جای تبریک دارد.

شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی با شرکت شاعران آیینی از ۲۶ استان کشور صبح امروز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی، هنری فردوسی قروه آغاز بکار کرد.