قم- ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با اشاره به ۲۶ مردادماه سالروز ورود نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان در طول دوران اسارت جلوه‌ای از غیرت، ایثار و حریت را به معنای واقعی کلمه به منصه ظهور گذاشتند.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا همچنین افزود: ۲۶ مرداد تداعی کننده عزت، غیرت و عظمت جوانانی است که جان برکف در میدان‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و بعضا بیش از ۱۰ سال در اسارت رژیم بعثی عراق صبوری کردند، و وطن فروشی و امنیت فروشی نکردند.

وی ادامه داد: آزادگان در طول دوران اسارت حاضر شدند، انواع شکنجه‌های وحشیانه و ددمنشانه دشمن را در بدترین وضعیت تحمل کنند، اما به امام عزیزشان توهین و به کشورشان نیز خیانت نکنند.

مدیرکل بنیاد شهید قم خاطرنشان کرد: امروز نماد غیرت، ایثار و حریت به معنای واقعی است، و روزی است که آزادگان ما که مجسمه صبر و فداکاری بودند، با اوج سرافرازی پا به میهن عزیزمان گذاشتند.

وی در بخشی سخنان با قدردانی از خانواده آزادگان و ایثارگران کشور که در منزل کنار همسرداری و پدرداری در کمال مهربانی، عطوفت و محبت از آزاده و جانباز عزیز ما مراقبت و پرستاری می‌کنند گفت: افتخار ما جاروکشی این بزرگان است، و شانی جز خدمتگزاری و نوکری ایثارگران قائل نیستیم.

هنرمند با تشکر ویژه از جانبازان و ایثارگران یادآور شد: این عزیزان کنار تحمل دردهای جسمی و برخی سخت‌های زندگی هنوز هم صبوری مثال‌زدنی را از خود نشان می‌دهند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تعداد تعداد آزادگان قم گفت: طی هشت سال دفاع مقدس، بیش از ۸۰۰ تَن از قم به اسارت دشمن درآمدند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه تسهیلاتی برای آزادگان در نظر گرفته شده و با چه مشکل‌هایی مواجه هستند گفت: دارو و درمان جامعه ایثارگری اهمیت زیادی دارد، تا جایی که مقدور است و توانایی داریم، سعی خواهیم کرد امکاناتی داشته باشیم و آسایش و آرامش نسبی را فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید استان بیان کرد: زبان در توصیف ایثار و مقاومت ایثارگران دچار لکنت است، خدماتی که ارائه می‌شود، با رشادت‌های آنان قابل قیاس نیست، سعی کرده‌ایم در امور فرهنگی و همچنین آموزش فرزندان و مسائل معیشتی در چهارچوبی که دولت و مجلس شورای اسلامی تعیین کرده‌اند، انجام وظیفه کنیم.