آبادان - ایرنا - خدمات‌رسانی مواکب در مرز شلمچه به صورت رسمی با حضور استاندار خوزستان، امام جمعه اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، مقامات نظامی و انتظامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در شلمچه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار خوزستان پنجشنبه در این آیین گفت: تمامی امکانات و زیرساخت‌ها در مرز شلمچه برای برپایی همایش بزرگ اربعین حسینی مهایست.

سید علی اکبر حسینی‌ محراب اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجتماع میلیونی و خیل عظیم مشتاقان در ایران اسلامی و دیگر کشورها، تمامی دستگاه‌های خدمت رسان برای تسهیل در سفر زائران، اقدامات و تمهیدات لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه سفرهای زائران اربعین به سمت مرز شلمچه آغاز شد، گفت: دستگاه های اجرایی به تعهدات خود در اربعین عمل کنند.

استاندار خوزستان افزود: گفت:اربعین جریانی است که جریان حق علیه باطل و جریان آل الله است و یک کنگره وحدت جهان اسلام است که به حکومت جهانی حضرت ولی (عج) وصل می‌شود.

حسینی محراب با بیان اینکه حرکت بزرگ اربعین نمایش قدرت جهان اسلام به ویژه تشیع و ارادت به امام حسین(ع) است، گفت: پیاده‌روی اربعین همه ساله با امنیت، شکوه و اثربخشی خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: ما در استان خوزستان نوکر زائران هستیم و تا لحظه آخر خدمات رسانی ادامه خواهد داشت.

گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

به گزارش ایرنا، حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.