ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت : بدون شک حادثه تروریستی شاهچراغ در لانه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی شده بود و پاسخ کوبنده و مناسب را باید در جای خود به عاملان اصلی حادثه داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه، با اشاره به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: قهرمان اصلی این واقعه نیروهای امنیتی داخل حرم بودند که با چابکی تمام جلوی تداوم و گسترش این اتفاق را گرفتند.

وی گفت: معلوم نبود تروریست مزبور و احیانا نفرات بعد از او چه سناریویی را در سر داشتند، اما شواهد و قرائن حکایت از این داشت که در صدد بودند با به رگبار بستن زائران در وقت نماز و با استفاده از بنزین فاجعه بزرگی را ایجاد کنند که باید از این جوانمردان تشکر کرد.

خطیب جمعه ساوه یاداور شد: تقدیر ویژه همه ما از آن نیروی مومن خدماتی و بسیجی است که بدون ترس و واهمه، با دست خالی و بدون توجه به اینکه چه خواهد شد، دل به دریای ایمان و ایثار زد و با حمله به تروریست مذکور، زمینه دستگیری وی را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: صحنه زیبای دیگر در دل این حادثه تلخ، اقدام افتخارآمیز کودکی خُردسال برای دفاع از پدر در هنگام حضور تروریست وحشی و سنگدل است که دنیایی از مفاهیم بلند انسانی و اسلامی را با خود به همراه داشته و دارد.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: تردیدی نیست که همه این اتفاقات در سرزمین‌های اشغالی و در لانه‌های شوم امنیتی رژیم غاصب برنامه‌ریزی شده و ریشه این تحرکات و تقلاها را باید در آنجا جست و پاسخ کوبنده و مناسب را در جای خود به آنها داد.

دانش تخصصی مدیریت مسجد فراموش نشود

امام جمعه ساوه در ادامه به فرارسیدن روز مساجد اشاره کرد و افزود: بعد از چهار دهه تلاش و مجاهدت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی، فکر و کلام رسا و راسخ امام راحل مبنی بر اینکه مسجد محلی است که از آنجا باید امور اداره شود به گوش می‌رسد.

وی گفت : در تمام این سال‌ها فعالیت‌های شایان توجهی در بسیاری از نهادها و سازمان‌های متولی در حوزه مسجد صورت گرفته است اما دانش تخصصی مدیریت مسجد و تدوین نظریات و تجربیات مرتبط با آن، در این دوره امری مغفول و فراموش شده است.

حجت‌الاسلام رحیمی یادآور شد: مسجد به عنوان اجتماعی‌ترین نهاد دینی، دارای کارکردهای متنوع عبادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و اگر کیفیت شایسته خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه، مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

امام جمعه ساوه گفت: مدیریت مسجد به‌عنوان یک نهاد مقدس، ویژه و استثنایی است، زیرا یک نهاد مردمی است و تمام شئونات آن اعم از ساخت، حفظ، نگهداری و رونق بخشی، برعهده مردم قرار دارد.


جهاد شبانه‌روزی از ویژگی‌های سپاه پاسداران است

امام جمعه ساوه در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یادآور شد: ایثار، فداکاری، حضور جهادی دایمی و شبانه‌روزی، اطاعت و تسلیم در مقابل امام و رهبری و تبدیل شدن به یک کانون عظیم و کاملا مجهّز دفاعی و نظامی و بزرگ‌ترین سازمان ضد تروریستی دنیا، از جمله ویژگی‌های این نیرو است.

خاطرات آزادگان به‌عنوان الگو در جامعه استفاده شود
حجت‌الاسلام رحیمی به سالروز بازگشت افتخارآمیز اولین گروه آزادگان در سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی اشاره و اظهار کرد: آزادگان اکنون در تمام کارهای خیر جزو کسانی هستند که از دیگران سبقت می‌گیرند.

وی اضافه کرد: مسئولین باید برنامه‌ریزی کنند تا از خاطرات آنان به‌عنوان الگو و درس عبرت در جامعه استفاده شود چون آنها ادب آموخته مکتب قرآن بودند و نوع زندگیشان مخصوصا در دوره اسارت سبک زندگی قرآنی بود.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان در فضای مجازی و حقیقی با تبلیغات علیه ملت و نظام اسلامی ایران گاها فضا را برای بعضی‌ها که بصیرت لازم و اطلاعات کافی ندارند بسیار مسموم و وارونه نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد : اما ما باید گوشمان به سخنان رهبر فرزانه انقلاب باشد تا این فضای مسموم ما را تحت تاثیر قرار ندهد، چراکه اگر ما سخنان رهبری را نصب‌العین خود قرار داده بودیم وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسیار خوبی داشتیم.