بجنورد-ایرنا- نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمار ثبت شده موجود؛۶۷۵ هزار دانش آموز اتباع در مدارس کشور تحصیل می‌کنند که ۲۲ هزار کلاس درس در اختیار دارند. 

به گزارش ایرنا از کانال اطلاع رسانی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، محمد وحیدی روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند؛ عبور از گردنه‌های دشوار بدون آموزش و پرورش ممکن نیست و باید در این زمینه سرمایه گذاری هدفمندی انجام شود.

وی تصریح کرد: در لایحه برنامه هفتم توسعه هیچگونه اشاره‌ای به اتباع خارجی مقیم ایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور نشده است و باید این مهم در دستور کار قرار گیرند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در فضایی مدیریت شده باید برای موضوعات اقتصادی و نیروهای انسانی آموزش و پرورش تصمیم جدی گرفته شود و باید تمامی اجزای حاکمیت در این موضوع نقش آفرینی کنند تا شاهد کاهش چشمگیر مشکلات در این حوزه باشیم.

وی بر بازسازی مدارس فرسوده تاکید کرد و گفت: برای مدارس فرسوده باید چاره ای اساسی اندیشید.

وحیدی در ادامه افزود: مطالبات معلمان مدارس خارج از کشور از سال ۸۵ تا ۹۷ به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.