۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84316570
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: در برنامه ششم به آموزش وپرورش استثنایی کمتر توجه شد

بجنورد- ایرنا- نایب رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به آموزش و پرورش استثنایی کمتر توجه شد که باید این نگاه در برنامه هفتم اصلاح شود.

به گزارش ایرنا محمد وحیدی روز دوشنبه در آیین تجلیل از معلمان برتر حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان که به صورت وبینار به مناسبت هفته معلم در بجنورد برگزار شد اظهار داشت: این درحالی است که در برنامه پنجم توسعه به آموزش و پرورش استثنایی بیشتر توجه شده بود.

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: باید در حوزه استثنایی اتاق فکری ایجاد شود تا مسائل مربوط به این حوزه در برنامه ها بیشتر دیده شود.

این نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ دانش آموزی با نگاه ویژه در گروه های مختلف نباید از تحصیل باز بماند و در نظام آموزشی همه باید از حداقل امکانات برخوردار باشند.

وحیدی افزود: در دوران کرونا آموزش و پرورش آسیب دید اما این آسیب در حوزه استثنایی بیشتر وارد شده است، زیراکه آموزش غیر حضوری برای گروه های دانش آموزان استثنایی سخت تر است.

وی با بیان اینکه با وجود تمامی سختی ها در تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در دوران کرونا چراغ آموزش خاموش نشد اظهار داشت: معلمان فعال در این حوزه برای آموزش غیر مجازی تلاش مضاعفی دارند.

وی بر مناسب سازی فضای شهری برای رفت و آمد تمامی گروه های دانش آموزی تاکید کرد و افزود: در برخی از شهرها این مهم به دلیل هزینه ای بودن مورد غفلت واقع شده است.

وی اجرای زیر نظام رتبه بندی معلمان، تامین نیروی مورد نیاز برای مدارس را از جمله پیگیری های مجلس در حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: تلاش می کنیم رشته استثنایی را نیز وارد دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی کنیم.

تحصیل سه هزار و ۲۴۶ دانش آموز استثنایی در استان 

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: هم اکنون سه هزار و ۲۴۶ دانش آموز استثنایی در استان در ۷۵ مدرسه زیر نظر ۳۷۷ معلم تحصیل می کنند.

علی متقیان افزود: از مجموع این دانش آموزان هزار و ۵۰۰ نفر در مدارس استثنایی و هزار و ۷۴۶ نفر به صورت تلفیقی تحصیل می کنند.

وی اظهار داشت: امسال نیز ۵۸ دانش آموز اوتیسم وارد حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان شدند.

وی بر توسعه مدارس استثنایی در روستاها و مناطق محروم نیز تاکید کرد و گفت: برای اولین بار در سال جاری در روستای یکه صعود راز و جرگلان مدرسه استثنایی ایجاد شد.

در این آیین از تعدادی معلم حوزه استثنایی قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha