مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: سه خانه مسافر غیرمجاز که بدون رعایت ضوابط لازم در این شهرستان فعالیت می‌کردند، پلمب شد.

ناصر صدفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر فعالیت غیرمجاز سوییت‌های غیرمجاز و در راستای اجرای مصوبات شورای تأمین شهرستان، با حکم مقام قضایی سه واحد در یکی از محلات این شهر پلمب شد.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی دادستانی برای هشت واحد هم اخطاریه صادر و تعهد کتبی مبنی بر عدم فعالیت اخذ شده که در صورت ادامه این روند نسبت به پلمب آن اقدام خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد افزود: هیچ گونه مجوزی مبنی بر اجاره منازل مسکونی به مسافران و یا سایر افراد به صورت روزانه و چند روزه وجود ندارد و افرادی که به هر بهانه منازل را در اختیار آنان قرار دهند، تخلف کرده و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این گونه اماکن در شهرستان موجب بروز برخی مشکلات بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده و در برخی موارد هم کمبود خانه‌های استیجاری برای شهروندان ایجاد کرده که بر این اساس برخورد با آنها در دستور کار ویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

صدفی یادآور شد: شهروندان هم می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب به اطلاع اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گزارش دهند.

وی از مسافران و گردشگران مهاباد نیز خواست در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، مهاباد با داشتن ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری چون سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده‌کنته و مسجد جامع یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود.