دندانپزشکی غیرمجاز در بوکان پلمب شد

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 85073561
دندانپزشکی غیرمجاز در بوکان پلمب شد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: یک واحد داندانپزشکی غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و پلمب شد.

علی حسین‌زاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارشناسان نظارت بر درمان این شبکه با همکاری کارشناس امور حقوقی و در راستای صیانت از سلامت شهروندان این واحد غیرمجاز را در یکی از محلات این شهر شناسایی کردند.

وی افزود: این واحد دندانپزشکی غیرمجاز که توسط فرد فاقد پروانه کار و بدون اخذ مجوزهای قانونی دایر شده و فعالیت می‌کرد بعد از طی مراحل قانونی و تنظیم صورت جلسه‌های مربوطه پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: شهروندان جهت حفظ سلامت خود و خانواده ها از مراجعه به این گونه مراکز درمانی غیرمجاز خودداری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، دارویی و درمانی در سطح شهرستان مراتب را با سامانه ۱۹۰ اطلاع و یا به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱ مرکز غیرمجاز بهداشتی و درمانی در این شهرستان پلمب شد، تاکید کرد: در راستای تضمین ارائه خدمات درمانی ایمن به شهروندان نظارت بر واحدهای دندانسازی و دندانپزشکی به صورت جدی انجام می‌شود.

حسین زاده یادآور شد: استفاده از شماره نظام پزشکی یا مجوز وزارت بهداشت باید مهمترین درخواست مراجعان پیش از انجام اعمال مختلف درمانی باشد که در برخی موارد مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه سلامت نوروزی در این شهرستان ادامه داد: در قالب این برنامه ۶ مورد رسیدگی به شکایت مردم از طریق سامانه کشوری بهداشت و ۱۸ مورد تذکر و برخورد با فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی انجام شده است.

حسین زاده اضافه کرد: کارشناسان این شبکه در این مدت هفت هزار و ۳۷۶ مورد بازرسی از مراکز و اماکن عمومی و مراکز حساس انجام دادند و ۲۱ مورد متخلفان بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: برنامه سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر اجرا شد.

بوکان با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha