بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر ساماندهی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: سرویس مدارس در سال تحصیلی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۲) به عنوان یک چالش مهم مطرح بود که امسال باید این مساله مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: در راستای ساماندهی سرویس مدارس اگر نیاز به برگزاری نشست و هماهنگی است، باید این کار صورت گیرد تا دغدغه خانواده‌ها در این زمینه رفع شود.

وی بیان کرد: همچنین باتوجه به در پیش بودن سال جدید تحصیلی در خصوص آماده‌سازی مدارس و مهیا ساختن شرایط برای ورود دانش آموزان به مدرسه به باید برنامه‌ریزی و محیط آموزشی مناسب‌سازی شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی نسبت به وصل شدن آب و برق مدارس با همکاری دستگاه‌های متولی اظهار کرد: ایمنی مدارس نکته مهمی است که باید قبل از ورود دانش آموزان به محیط مدرسه مورد ارزیابی قرار گیرد و با توجه به تعهد شرکت توزیع برق استان در خصوص بررسی وضعیت مدارس، هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.

دوستی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تامین کتاب‌های درسی و توزیع آن در سطح استان، تصریح کرد: یکی از مسائل دیگر که باید مورد توجه باشد، ساماندهی مدارس بدون مدیر بوده که در نشست آینده، آموزش و پرورش باید گزارش جامعی از وضعیت سرویس مدارس، توزیع کتاب درسی و تعیین تکلیف مدارس بدون معلم ارائه دهد.

وی ادامه داد: در خصوص نتیجه و رتبه‌های کنکور، نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی نیز باید آموزش وپرورش و مقایسه با آمار سال گذشته گزارش ارائه دهد تا آسیب‌شناسی در این زمینه صورت گرفته و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه بر سلامت جسمانی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: باید بتوان برای مناطقی که نیاز بیشتری در حوزه تغذیه‌ای دارند، قرص آهن و ویتامین دی تامین کرد، در صورت نیاز به اعتبار ویژه این موضوع از طریق وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.

استان هرمزگان تعداد سه‌هزار و ۳۰۰ مدرسه در قالب ۱۵ هزار کلاس درس دارد.