تهران- ایرنا-سرپرست وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تکواندو یکی از سه رشته مدال‌آور کشورمان در بازی‌های المپیک است بر حمایت از این رشته تاکید کرد.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، کیومرث هاشمی در جریان بازدید از اردوی تیم ملی تکواندو در جمع ملی‌پوشان، گفت: تکواندو جزو سه رشته مدال‌آور و افتخارآفرین المپیکی ما است و شما بارها با مدال‌آوری مردم را خوشحال و پرچم کشورمان را برافراشته کرده‌اید.

هاشمی در ادامه با اشاره مدیریت هادی ساعی در تکواندو به عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک ایران، اظهار داشت: چنین مدیریتی یک سرمایه است و در بخش مدیریتی فدراسیون افرادی حضور دارند که به خوبی می‌توانند وضعیت فدراسیون را راهبری کنند. هم مدیریت و هم بخش فنی تکواندو در دنیا شناخته شده هستند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت از تکواندو است، تصریح کرد: با توجه به صحبت‌هایی که شد ترکیب تیم در حال پوست‌اندازی است و تیم جوانی در حال حاضر آماده می‌شود و میانگین سنی زیر ۲۰ سال است. کادر فنی و مدیریت تلاش می‌کنند که تکواندو به روزهای اوج برگردد و ما هم حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تکواندو خانواده بزرگی است، تاکید کرد: حمایت وزارت ورزش تا لایه‌های زیرین که هیئت‌های استانی و شهرستانی هستند، انجام خواهد شد تا استمرار قهرمانی را شاهد باشیم.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه تکواندو دو رویداد بزرگ گرندپری و بازی‌های آسیایی را پیش‌رو دارد، گفت: نتیجه مهم است اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد، موضوعات اخلاقی و رفتاری شما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی است و بارها ثابت کردید که نماینده شایسته‌ای هستید.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: امیدواریم با کادرسازی و جوانگرایی در المپیک پیش‌رو و المپیک بعدی شاهد رشد این سرمایه‌های جوان باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: برای ما در وهله اول اخلاق و رفتار شما به عنوان نماینده ایران مهم است و در وهله دوم مدال اهمیت دارد.