بازدید مسئولان ورزش کشور از اردوی تیم ملی تکواندو

تهران- ایرنا- مسئولان ورزش کشور با حضور در فدراسیون تکواندو از اردوی تیم‌های ملی این رشته بازدید کردند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و همچنین هیئت همراه، با حضور در محل فدراسیون تکواندو از روند تمرینات تیم‌های ملی مردان و زنان این رشته بازدید کردند.

مسئولان ورزش کشور ابتدا با حضور بر سر مزار شهید گمنام که در فدراسیون تکواندو به خاک سپرده شده است، به مقام شامخ این شهید والا مقام ادای احترام کردند.

آنها سپس در سالن تمرین حاضر شدند که ابتدا گزارشی از سوی مسئولان فدراسیون در خصوص شرایط این تیم ارائه شد.

بازدید مسئولان ورزش کشور از اردوی تیم ملی تکواندو

سپس بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی مردان، گفت: تیم جوانی داریم و از حد اکثر ظرفیت موجود در تکواندو کشور استفاده کرده‌ایم. میانگین سنی تیم پایین است و در طول مدتی که مسئولیت هدایت تیم را داشته‌ام، بازیکنان جوان را به ترکیب تزریق کرده‌ام.

وی با بیان اینکه انتخابی‌ها این تیم همیشه شفاف و در حضور رسانه‌ها بوده است، افزود: اکنون مسابقات گرندپری فرانسه را داریم که امتیاز آن در رنکینگ المپیکی مهم است. از بین نفرات، تنها آرین سلیمی مصدوم شده و اکنون کنار تیم نیست.

در ادامه، مینو مداح سرمربی این تیم ضمن خوش‌آمدگویی به مسئولان، گفت: حضور هادی ساعی که شناسنامه تکواندو ایران بوده و خواهد بود، برای ما قوت قلب است.

وی توضیح داد: بعد از اولین انتخابی، با تیم جوانی کار را شروع کردیم و اولین افتخار ما رسیدن به قهرمانی آسیا برای نخستین بار بود. سپس ناهید کیانی به مدال طلای جهان رسید و افتخارات ادامه یافت. در یونیورسیاد هم به مدال طلا رسدیم و این نفرات جوان، آینده تکواندو بانوان را تضمین می‌کنند.

بازدید مسئولان ورزش کشور از اردوی تیم ملی تکواندو

سپس کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان به ارائه سخنانی در جمع قهرمانان پرداخت و گفت: کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو؛ سه رشته اصلی و مدال‌آور ایران در المپیک هستند و در سنوات گذشته برای اینکه تکواندو به این جایگاه برسد زحمات زیادی کشیده شده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات سیدمحمد پولادگر در فدراسیون تکواندو، گفت: پس از وی، هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون کار خود را آغاز کرد و همانطور که می‌دانید به عنوان سرمایه ورزش کشور و پر افتخار آفرین المپین ایران قبل و بعد از انقلاب است.

بازدید مسئولان ورزش کشور از اردوی تیم ملی تکواندو

هاشمی با بیان اینکه مدیریت تکواندو ایران در سطح دنیا شناخته شده است، عنوان کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به عنوان حامی و پشتیبان رشته تکواندو تمام تلاش خود را برای دلگرمی خانواده بزرگ تکواندو به کار خواهد بست.

در ادامه ملی‌پوشان تکواندو به طرح مشکلات پرداخته و اعلام کردند که با وجود رسیدن به قهرمانی‌ در جهان و آسیا، منبع درآمدی ندارند و قراردادهای آنان در لیگ و پولی که از حضور در تکواندو به آنها می‌رسد، اندک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha