اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۴۰۳ خانوار استان با پوشش جمعیتی هزار و ۲۹۰ نفر با احداث یک سایت روستایی از طریق فناوری نسل سوم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

جعفر مُطلب‌زاده روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احداث یک سایت در روستای قلعه ناظر واقع در بخش کرون، دهستان کرون علیا از توابع شهرستان تیران و کرون، ۴۰۳ خانوار با جمعیت یک هزار و ۲۹۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند و اکنون ۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی با بیان اینکه با اتصال این روستا، پوشش روستایی شهرستان تیران و کرون به ۱۰۰ درصد رسید، ادامه داد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، امسال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پُرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند و تا پایان سال هیچ روستایی بالای ۲۰ خانواری فاقد این امکان نخواهیم داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان اظهار داشت: تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه "USO" به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت ادامه داد: روند اتصال روستاهای استان از محل بودجه USO(توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این امر در استان می‌کوشیم.

شهرستان تیران و کرون با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای یکهزار و ۹۳۴ روستا با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.