اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ایجاد باشگاه شهراندیشان دانش‌آموزی می‌تواند اقدامی مؤثر و مطلوب برای بسترسازی کنشگری دانش‌آموزان در حوزه شهری باشد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز سه شنبه در جمع کارشناسان اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان افزود: در راستای برگزاری مطلوب طرح شهر پایدار ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، به همت اداره استعدادهای درخشان و همکاری شهرداری اصفهان و به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با مسائل شهری و توانمندسازی و ایده‌پردازی دانش‌آموزان توسط اساتید دانشگاه‌های تهران و صنعتی اصفهان، مقرر شد این مدل از فعالیت‌ها در قالب باشگاه شهراندیشان گسترش یابد.

وی با بیان اینکه شهر پایدار یک نمونه کوچک برای فعالیت‌های گسترده در این حوزه بود که اداره سمپاد آن را انجام داد، افزود: ایجاد باشگاه شهراندیشان دانش‌آموزی می‌تواند نویدبخش آینده‌ای مطلوب برای شهر و دانش‌آموزان به عنوان شهروندان آن باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: پیرو هماهنگی‌های صورت‌گرفته درجلسات متعددی که میان مجموعه آموزش و پرورش و شهرداری اصفهان شکل گرفت، بستری برای برگزاری مسابقات فراگیری با عنوان المپیاد شهری نیز فراهم شد که اتاق فکر این برنامه تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین طرح‌هایی، آشنایی و توانمندسازی دانش‌آموزان با نظام مسائل شهری است تا این نوجوانان و جوانان بتوانند در آینده کنشگری درستی در محیط پیرامونی خود داشته باشند.

ابراهیمی یادآور شد: اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان اصفهان باهدف آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم شهر، شهروندی، مطالعات محیطی، مدیریت و برنامه‌ریزی شهری در راستای غنی‌سازی فعالیت‌های آموزشی و به‌منظور اهمیت فعالیت‌های پژوهشی و کارگاهی، مدرسه تابستانه شهر پایدار خود را برای اولین‌بار در تابستان جاری ایجاد کرد.

باشگاه شهراندیشان دانش‌آموزی به همت اداره استعدادهای درخشان دانش‌آموان و بمنظور استفاده از ظرفیت آنها برای نظرسنجی و هم‌اندیشی در مسائل شهری راه اندازی شده است.