زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این استان در حوزه مربیان پرورشی با کمبود جدی مواجه است و باید برنامه ریزی لازم برای رفع این مشکل صورت گیرد.

علی اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آموزش و پرورش استان از این لحاظ در مضیقه قرار دارد، افزود:در حال حاضر ۵۰۰ نیروی تربیتی و ۴۰۰ مشاور داریم که با این تعداد نمی‌توانیم نیاز مربی پرورشی و مشاور را در همه مدارس پوشش دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ۱۹۰ مربی پرورشی تخصصی داریم، اضافه کرد: استان به ۲۳۰ نیروی دیگر در این حوزه نیازمند است، چون برای هر هشت دانش‌آموز باید یک مربی اختصاص یابد.
وی با اشاره به جذب ۱۱ هزار تا ۲۰ هزار نفر در سطح کشور از طریق برگزاری آزمون، گفت: از این تعداد برای استان زنجان نیز سهمیه در نظر گرفته شده است.
این مسوول با اشاره به اجرای یک طرح ویژه معاونین و مربیان پرورشی زنجان، افزود: کلاس‌های آموزش و دانش‌افزایی مربیان، معاونین پرورشی، مشاورین، مدیران مدارس و سایر نیروهای حوزه پرورشی با حضور ۴۰ درصد از مجموع نیروهای مذکور در قالب طرح سپهر دانش و معرفت در استان زنجان در حال اجراست.
وی تربیت چند ساحتی دانش‌آموزان براساس سند تحول بنیادین را از وظایف اصلی آموزش و پرورش ذکر کرد و نگاه به گذشته و توجه به رموز و علل موفقیتهای برنامه‌های تربیتی در اوایل انقلاب را ضروری دانست و گفت: در همین راستا برنامه‌های متعددی توسط آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.