به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محمد طیب صحرایی» روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه؛ افزود: آموزش و پرورش برای اجرای خوب پروژه مهر در ابتدای سال تحصیلی جدید مانند رنگ آمیزی و فضاسازی محیطی مدارس، تجهیز مدارس، ثبت نام دانش آموزان، سفارش کتب های درسی و دیگر موارد اقدامات خوبی کرده است.
وی اضافه کرد: در راستای مردمی سازی پروژه ها؛ آموزش و پرورش باید به والدین، انجمن های اولیا و مربیان نقش پر رنگ تری بدهد.
صحرایی در ادامه از کسب موفقیت های آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سطح کشور در حوزه های مختلف مانند رتبه های برتر کنکور، رتبه اول نهضت سواد آموزی، نظارت و ارزیابی اجرای پروژه ها، پژوهش و دیگر بخش ها، قدردانی کرد و آن را حاصل همکاری و هم افزایی دانست.
استاندار کرمانشاه همچنین از آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواست در نظام تربیتی جایگاه و نقش خاصی برای والدین قائل شود و برنامه های تربیتی را در قالب مردمی سازی خانواده محور پیش ببرد.
صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواست در اجرای اسناد بالا دستی مانند سند تحول بنیادین، یاریگران زندگی و دیگر مباحث با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی مردم استان با تامل و تدبیر، ابتکار و خلاقیت داشته باشند و دنباله رو صرف نباشند.
وی همچنین با اشاره به طرح نظام یاریگران که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان مانند اعتیاد استاز مسئولان کرمانشاهی خواست با الگوسازی و تدبیر خاصی با توجه به فرهنگ و شرایط اجماعی استان این طرح را پیگیری و اجرا کنند.
صحرایی گفت: در طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش نباید تک بُعدی عمل شود و مهارت های زندگی، تربیتی، مانند مهارت نه گفتن و دیگر شئون زندگی در آن گنجانده شود.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر، که بیش از ۳۷۶ هزار نفر آن در دوره های مختلف تحصیلی دانش آموز هستند.
همچنین استان کرمانشاه بیش از چهار مدرسه و ۱۶ هزار کلاس دارد.