کرمانشاه- ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ملی بازگشایی مدارس در مهر ماه؛ از اداره کل آموزش و پرورش استان خواست پروژه های مهر؛ یعنی مجموعه برنامه هایی که برای بازگشایی بهتر مدارس انجام می شود به مردمی سازی بیشتر توجه کند تا اجرای آنها از منظر والدین دانش آموزان و افراد جامعه محسوس باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محمد طیب صحرایی» روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه؛ افزود: آموزش و پرورش برای اجرای خوب پروژه مهر در ابتدای سال تحصیلی جدید مانند رنگ آمیزی و فضاسازی محیطی مدارس، تجهیز مدارس، ثبت نام دانش آموزان، سفارش کتب های درسی و دیگر موارد اقدامات خوبی کرده است.

وی اضافه کرد: در راستای مردمی سازی پروژه ها؛ آموزش و پرورش باید به والدین، انجمن های اولیا و مربیان نقش پر رنگ تری بدهد.

صحرایی در ادامه از کسب موفقیت های آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سطح کشور در حوزه های مختلف مانند رتبه های برتر کنکور، رتبه اول نهضت سواد آموزی، نظارت و ارزیابی اجرای پروژه ها، پژوهش و دیگر بخش ها، قدردانی کرد و آن را حاصل همکاری و هم افزایی دانست.

استاندار کرمانشاه همچنین از آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواست در نظام تربیتی جایگاه و نقش خاصی برای والدین قائل شود و برنامه های تربیتی را در قالب مردمی سازی خانواده محور پیش ببرد.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواست در اجرای اسناد بالا دستی مانند سند تحول بنیادین، یاریگران زندگی و دیگر مباحث با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی مردم استان با تامل و تدبیر، ابتکار و خلاقیت داشته باشند و دنباله رو صرف نباشند.

وی همچنین با اشاره به طرح نظام یاریگران که در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان مانند اعتیاد استاز مسئولان کرمانشاهی خواست با الگوسازی و تدبیر خاصی با توجه به فرهنگ و شرایط اجماعی استان این طرح را پیگیری و اجرا کنند.

صحرایی گفت: در طرح یاریگران زندگی آموزش و پرورش نباید تک بُعدی عمل شود و مهارت های زندگی، تربیتی، مانند مهارت نه گفتن و دیگر شئون زندگی در آن گنجانده شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر، که بیش از ۳۷۶ هزار نفر آن در دوره های مختلف تحصیلی دانش آموز هستند.

همچنین استان کرمانشاه بیش از چهار مدرسه و ۱۶ هزار کلاس دارد.