تبریز - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۱۳۱ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه قوم تپه صوفیان در این شهرستان تخریب شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، «محرم آقائی» اظهار کرد: با تخریب بناهای یاد شده، ۲۷ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته غیرمجاز در منطقه قوم تپه صوفیان آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه این تخریب ها با همکاری و حضور دستگاه های مرتبط و نیروی انتظامی و با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انجام شد، گفت: جهاد کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی مردم است و در قانون حفظ کاربری اراضی بر آن تاکید و جهاد کشاورزی مجری آن است.

وی ادامه داد: به منظور اجرای قانون با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و طرح‌های هادی روستایی برخورد قاطع می‌شود.

آقائی اعلام کرد: شهروندان هرگونه تخلف و تغییرکاربری‌ غیرمجاز را در این زمینه می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۳۱ و تماس با مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ گزارش دهند.

وی، از جدیت جهاد کشاورزی با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات خبرداد و به مردم توصیه کرد: از خرید اراضی های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند و توسط سودجویان ارزش‌گذاری کاذب می‌شود خودداری کرده و در دام کلاهبرداران نیافتند.

آقائی ادامه داد: قانون فصل الخطاب کار ماست و با هرگونه تغییر کاربری مطابق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی برخورد صورت گرفته و مقابله با سودجویان ادامه خواهد داشت.

آذربایجان شرقی دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و در حدود یکصد هزار هکتار باغ و قلمستان است.

سال گذشته بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید و ۳۲۰ میلیون دلار محصول به ۵۲ کشور اروپایی و آسیایی صادر شد.