چهار هزار و ۳۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی شناسایی شد

تبریز- ایرنا- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: چهار هزار و ۳۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به مساحت ۱۹۰ هکتار شناسایی و تعداد ۹۱ مورد به مساحت ۴۰۱ هکتار احکام قلع و قمع اجرا شد.

به گزارش ایرنا، موسی خلیل اللهی روز شنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز ۹۰ هکتار اراضی دولتی به ارزش تقریبی سه هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان در قالب ۸۴ فقره پرونده، اجرای حکم و اراضی به بیت المال اعاده شد.

وی یادآور شد: بر این اساس تعداد ۹۲۱ مورد به مساحت ۲۵ هکتار به استناد تبصره های قانونی قلع و قمع انجام شد.

خلیل اللهی با اشاره به اقدامات دادگستری آذربایجان شرقی در حوزه شرکت سهامی آب منطقه ای استان، گفت: در این حوزه نیز مقدار ۱۸ کیلومتر از بستر رودخانه ها و مسیل های سطح استان به مساحت ۸۳ هکتار و ارزش تقریبی ۱۵۴ میلیارد ریال آزادسازی، بازگشایی، رفع تصرف و از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شد.

خلیل اللهی با قدردانی از زحمات اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان، عملکرد این شورا را درخشان توصیف و بر ضرورت اقدام فوری و تعجیل در برخورد با زمین خواری و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی تاکید و اضافه کرد: باید توجه داشت که کاهش زمان برخورد با مجرم پس از وقوع جرم، انگیزه زمین خواری را از بین خواهد برد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز نیز در این نشست با ارایه گزارشی از عملکرد شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، گفت: طی سال گذشته حدود ۳۰۰ باب مغازه در میدان صاحب الامر تبریز توسط دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری در راستای حفظ حقوق بیت المال و صیانت از حقوق عامه تعیین تکلیف شد.

بابک محبوب علیلو بر ضرورت تبادل سند مالکیت و تغییر نمایندگی بیش از ۲۶ هزار هکتار اراضی که به جهت واقع شدن در حریم شهرها به اداره کل راه و شهرسازی استان واگذار شده و نیز اجرای کامل قانون جامع حدنگار (کاداستر) تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha