تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کاراته ایران گفت: هرچند کاراته در آسیا پیشرفت زیادی داشته و کارمان در هانگژو سخت خواهد بود اما جای نگرانی نیست و در بازی‌های آسیایی هم می‌درخشیم.

شهرام هروی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص شرایط تیم ملی کاراته مردان ایران، اظهار داشت: شرایط خوبی و طبق برنامه پیش‌ می‌رویم و تمرینات را به صورت منظم پیگیری می‌کنیم. نفرات بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان، کنار هم در اردو حضور دارند و به دور از حاشیه، کارشان را دنبال می‌کنند.

وی افزود: مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی در چهار روز برگزار می‌شود و ما هفتم شهریورماه راهی هانگژو می‌شویم. کاراته ایران همواره در بازی‌های آسیایی نتایج درخشانی کسب کرده و همه اعضای تیم ایران، متمرکز شده‌اند تا دوباره در این رویداد مهم به بهترین نتایج برسند.

سرمربی تیم ملی کاراته ایران، بیان کرد: باید از مدت باقی مانده تا اعزام به هانگژو به خوبی استفاده کنیم و تمام تلاش ما این است تا خبرهای خوبی از تیم ملی کاراته ایران در هانگژو مخابره شود.

وی در خصوص رسیدن نفرات باتجربه (امیر مهدی‌زاده، بهمن‌عسگری، مهدی خدابخشی و سجاد گنج‌زاده) به ترکیب اصلی و حضور در هانگژو، توضیح داد: سه بازیکن ما سابقه حضور در بازی‌های آسیایی و کسب مدال در این رویداد را در کارنامه دارند. مهدی خدابخشی نیز که برای اولین بار در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، کاراته کا باتجربه‌ایی است و انگیزه بالایی دارد.

هروی گفت: شرایط بازی‌های آسیایی هانگژو کمی متفاوت از گذشته است چراکه برخی کشورهای قاره کهن پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در کاراته داشته و کار را سخت‌تر می‌کنند، اما نگران نباشید چون کاراته ایران می‌خواهد دوباره بدرخشد.

وی در خصوص شکست ذبیح‌الله پورشیب در انتخابی بازی‌های آسیایی و شرایطش برای آینده، گفت: او همچنان کاپیتان تیم ملی است و بعد از انتخابی نیاز به چند روز استراحت داشت. طی این سال‌ها هر جا کاراته به موفقیت رسیده، پورشیب نقش پررنگی داشته است.