نوشهر- ایرنا - فرماندار عباس آباد گفت : همزمان با هفته دولت بستر اشتغال برای دست کم ۳۷۰ نفر در شهرستان عباس‌آباد غرب مازندران فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، جواد اصلانی عصر سه‌شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع ۴۷ طرح به ارزش ۳۰۱ میلیارد و ۲۹۳ ریال آماده بهره‌برداری و کلنگ زنی در این شهرستان ، حدود ۱۰۰ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان آن بابت ایجاد اشتغال این تعداد از جویندگان کار در این شهرستان صرف شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۵۶ میلیارد تومان از این اعتبار صرف شده در این زمینه با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده و بقیه هم وام های دولتی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ ، صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۶ بوده است و غالب این افراد جویای کار در بخش های تولید و پرورش گل و گیاه زینتی ، پرورش ماهیان خاویاری و سایر بخش ها مشغول به کار می شوند.

وی بیان داشت: در زمان حاضر تعداد ۳۰ طرح عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد و ۳۱۷ میلیون تومان از روز دوم تا هشتم شهریورماه امسال به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می رسد و عملیات اجرایی تعداد ۱۰ طرح هم به مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان که بیشتر در زمینه طرح های آبرسانی است در این شهرستان آغاز می‌شود.

فرماندار عباس آباد بهره‌برداری از طرح تولیدی و پرورش گل و گیاه (بلوبری ) با صرف اعتبار ۲۰ میلیارد تومان ، پرورش ماهیان خاویاری در ۲ نقطه ساحلی ۶ میلیارد تومان و پرورش گل و گیاه با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان را از جمله طرح های شاخص مناسبت هفته دولت در این شهرستان معرفی کرد.

اصلانی گفت : ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره ) ، زمین ورزشی تنیس بخش سلمانشهر ، توقفگاه شهرداری کلارآباد در جواره امامزاده عبدالوافی ، احداث ، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق فشار متوسط ، زیر سازی و روکش آسفالت معابر روستایی جزو طرح های عمرانی آماده بهره‌برداری در این ایام در این شهرستان است.

این مسوول بیان داشت: افزون بر بهره‌برداری و کلنگ زنی این طرح ها، حدود ۱۹ برنامه در بخش های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، زنان و خانواده و روابط عمومی ها همزمان با هفته دولت در این شهرستان غربی مازندران پیش بینی و تدارک دیده شده است.

شهرستان عباس آباد با برخورداری از سه نقطه شهری ، ۴۹ نقطه روستایی و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.