یاسوج- ایرنا- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات گیرندگان ۱۳ طرح اشتغال در صندوق کارآفرینی امید در استان به تعهد اشتغال شان عمل نکرده اند و یا هنوز طرح به بهره برداری نرسیده است.

همت اله ناصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۳ طرح به دلایل مختلف به تعهدات خود عمل نکرده‌اند که بخشی از آنها به خاطر شرایط تورمی بوده است.

وی افزود: این تعداد طرح در مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال از این صندوق در استان تسهیلات گرفته بودند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هفته گذشته در همین خصوص جلسه‌ای با حضور معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان برگزار شد که در نهایت تصمیم بر این شد که به این افراد مهلتی ۶ ماهه داده شود.

ناصری عنوان کرد: در یک سال اخیر، پرونده نزدیک به ۲۲۰ نفر مشکوک (افرادی که ۱۸ ماه قسط پرداخت نکرده‌اند) وجود داشت که اکنون تعداد آنها به ۳۲ پرونده رسیده است.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی ازمتولیان امر اجرای نهضت احیا فعالیت دارد و هم اکنون در مجموع هشت طرح راکد از طرف صندوق به تهران معرفی شده است که کارخانه قند یاسوج با ۴۰ نفر اشتغالزایی، یک کارخانه بزرگ آب معدنی و مجتمع نان بهارستان با ۳۰ نفر اشتغالزایی جزو آن ها هستند.

امسال صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۶۴ میلیارد ریال به ۲۷۰ طرح در این مدت پنج ماهه امسال به متقاضیان اشتغال پرداخت شده است.