ارومیه - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی گفت: امسال ۵۵ درصد تصادفات درون شهری در این استان مربوط به ارومیه و کمترین آن با ۱۴ درصد مربوط به شهرستان خوی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حجت مشتاق روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک آذربایجان غربی افزود: ۵۴ نفر فوتی در سال‌جاری (پنج ماه) در استان در نتیجه تصادفات درون شهری داشتیم که نسبت به سال قبل که ۴۱ نفر بود، ۱۳ نفر افزایش دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۴ درصد تصادفات جرحی استان نیز در ارومیه رخ داده است، ادامه داد: شهرستان خوی، میاندوآب و بوکان با هشت درصد در رقابت پس از ارومیه قرار دارند.

سرهنگ مشتاق اظهار کرد: تعداد مصدومان حوادث رانندگی درون شهری پارسال سه هزار و ۵۰۷ نفر بود ولی امسال به سه هزار و ۷۱۷ نفر افزایش پیدا کرده‌ است.

وی بر فرهنگ سازی در زمینه رانندگی تاکید کرد و یادآور شد: در این زمینه ضعیف عمل شده‌ است.

سرهنگ مشتاق اضافه کرد: بیشترین تصادفات در ارومیه مربوط به عابران پیاده است و ۱۴ نقطه حادثه خیز تعریف شده در این شهر داریم که باید به سرعت ایمن سازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: از ۲ هزار میلیارد ریال بسته اعتباری اربعین که برای استان تعریف شد ۵۰ درصد برای ایمن سازی مسیر تمرچین و روکش هزینه شده است.

پیمان آرامون اظهار کرد: در زمینه مسیر قوشچی نیز تامین اعتبار برای اجرای سه کیلومتر نیوجرسی انجام شده که به زودی این اقدام محقق می‌شود.

در ادامه این جلسه شهرداری ارومیه به ارائه گزارش در زمینه ایمن سازی نقاط حادثه خیز شهر پرداخت.