نیویورک - ایرنا- مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که از  آغاز مجدد درگیری‌ها در سودان «عمیقاً نگران» است و هشدار داد در میانه  اتمام مواد غذایی در این کشور جنگ‌زده، مسیرهای کمک‌رسانی مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور بشردوستانه روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که درگیری ها به ویژه در دارفور جنوبی و کردوفان جنوبی شدید شده است و از طرف های درگیر خواست "درگیری ها را متوقف کنند و اجازه ارسال کمک ها را بدهند."

گریفیتس در حساب اجتماعی خود در ایکس که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد، نوشت: "ده ها نفر کشته شده اند و هزاران نفر آواره شده اند. مسیرهای کمک رسانی مسدود شده و ذخایر مواد غذایی تمام شده است."

از زمان آغاز جنگ میان نیروهای پشتیبانی سریع (RSF) و نیروهای مسلح سودان (SAF) در ۱۵ آوریل، به ویژه در خارطوم و ایالت دارفور، هزاران نفر کشته و بیش از ۴ میلیون نفر آواره شده اند.

به گفته سازمان ملل متحد، از زمان آغاز جنگ در سودان بیش از چهار ماه پیش، ۱۹ امدادگر کشته شده اند. این نهاد بین المللی در ادامه گفت که ده ها انبار و دیگر امکانات بشردوستانه سازمان ملل غارت شده است.