۱ شهریور ۱۴۰۲، ۳:۳۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85207446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سودان، نیجر و فلسطین محور گفت وگوهای وزیران خارجه آمریکا و مصر

تهران-ایرنا-آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا و "سامح شکری" همتای مصری‌اش درخصوص موضوعات مختلف و در رأس آنها سودان، نیجر و فلسطین تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های مصری، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت امورخارجه مصر در این بیانیه افزود که دو طرف همچنین بر اهمیت تلاش برای تقویت شراکت راهبردی میان دو طرف در چارچوب همکاری‌های توسعه‌ای، اقتصادی و نظامی تأکید کردند.

براساس این گزارش، بلینکن و شکری همچنین بر ادامه پیگیری روند همکاری میان واشنگتن و قاهره و اقدام مشترک برای مقابله با چالش‌های روز افزون در منطقه تأکید کردند.

گفت وگوی وزیران امورخارجه آمریکا و مصر درخصوص سودان درحالی انجام می شود که این کشور بیش از چند ماه است که صحنه درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع است و در این مدت چند صد تن کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند.

همچنین نیجر نیز اوضاع بحرانی دارد و گمانه‌زنی‌ها حکایت از آماده شدن جامعه اقتصادی غرب آفریقا موسوم به اکواس برای اقدام نظامی در این کشور آفریقایی دارد.

اوضاع فلسطین نیز با یورش صهیونیست‌ها به شهرهای فلسطینی ناآرام است. نظامیان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با یورش به شهرک "بیتا" در جنوب شهر نابلس در شمال کرانه باختری بیش از ۵۲ فلسطینی را زخمی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha