اردبیل - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز پنجشنبه هشدار سطح زرد شماره ۴۰ از عصر جمعه (سوم شهریور) تا اواخر وقت روز یکشنبه (پنجم شهریور) صادر کرد.

به گزارش ایرنا ، بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه ناپایدار در این مدت به منطقه ، افزایش ابر ، وزش بادهای خزری و کاهش دمای هوا است که این کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کاملا محسوس خواهد بود.

در این مدت به‌دلیل رشد ابرهای همرفتی و فعالیت سامانه بارشی وزش تندباد موقتی ، بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار توام با رعد و برق) و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

منطقه این سامانه بارشی تمام مناطق استان و اثر مخاطره نیز احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتمال برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها اعلام شده است.

احتیاط در تردد و اجتناب از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و احتیاط در صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.