تهران-ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن ایران به بلوک‌بندی اقتصادی، سیاسی و امنیتی مانند «سازمان همکاری‌های شانگهای» و زمینه‌سازی برای پیوستن به «گروه بریکس» نشان از پیشرفت روابط خارجی و نتیجه توسعه روابط چندجانبه ایران در دولت سیزدهم است.

عباس گلرو با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران در زمینه دوجانبه و چند جانبه گسترش یافته است، گفت: روابط دوجانبه ایران با کشورهای همسایه به ویژه عربستان سعودی، کشورهای حوزه آمریکای لاتین، شرق آسیا و آفریقا گسترش یافته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی عملکرد دولت در حوزه تامین امنیت کشور از ۲ جنبه ملی و بین‌المللی نشان از اقتدار و عزتمندی کشور در حوزه تامین امنیت دارد.

گلرو با بیان اینکه در حوزه امنیت خارجی و منطقه از تهدیدها و تحریم‌ها عبور کردیم، تصریح کرد: مصادیق تهدیدها داعش و خطرات گروه‌های تروریستی بود که در گذشته کشور با آنها درگیر بود و همچنان تهدید می‌کنند، عبور از این تهدیدها و تامین امنیت خارجی کشور مصداق این امنیت است.

وی یادآور شد: عقب نشینی آمریکا از افغانستان، برنامه‌ریزی عقب نشینی از سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه، گواه بر ایستادگی مجاهدان جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای کشور در حوزه امنیت منطقه ای و بین المللی است.

گلرو با بیان اینکه اکنون ایران در منطقه در علوم و فنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جزو کشورهای برتر است، افزود: با همراهی و تلاش مسوولان خنثی‌سازی تحریم‌ها در دستور کار دولت قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تمرکز بر توسعه روابط اقتصادی خارجی در دست پیگیری است که امید می‌رود این اقدامات در تامین امنیت داخلی و منطقه‌ای، پیشرفت اقتصادی و خنثی سازی تحریم‌ها نیز موثر باشد.

گلرو بیان کرد: امنیت اساس زیست اجتماعی و توسعه اقتصادی است و اکنون با وجود تمامی تهدیدها، شرایط داخلی کشور باثبات است.وضعیت باثبات داخلی، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون زحمات و جانفشانی‌های نیروهای انقلابی در بخش‌های مختلف مانند وزارت اطلاعات و دستگاه‌‎های امنیتی است.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب درباره همراهی قوای سه‌گانه، افزود: رابطه نزدیکقوا و عدم وجود نگاه رقیب‌پنداری بین قوا از جمله دستاوردها در این دوره است و یکی از نشانه‌های روابط حسنه دولت و مجلس، افزایش لوایح دولت در مقایسه با طرح های مجلس است، چرا که اگر ارتباط خوب نباشد طرح زیاد، لایحه کم است.