بجنورد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرهنگ مصرف منطقی دارو از رویکردهای اصلی این وزارتخانه است و باید رویه کنونی تجویز دارو در کشور اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در آیین افتتاح از یک واحد سردخانه در بجنورد اظهار کرد: بسیاری از مردم وقتی به پزشک مراجعه می کنند، توقع دارند که داروی زیادی برای آنها تجویز شود در حالی که برخی بیماری ها با خودمراقبتی و یا بدون دارو بهبود می یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده، افزود: اگر می خواهیم که سلامت مردم به روش صحیح تامین شود باید خانواده ها پیشتاز این مهم باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بسیاری از عادات فردی، سبک زندگی، فشار خون و دیگر مباحث مرتبط با سلامت در طرح سلامت خانواده ثبت می شود و پزشکان براساس آن خدمات درمانی به بیمار ارایه می دهند.

وی اصلاح سبک زندگی را عامل پیشگیری از بسیاری بیماری ها دانست و یادآور شد: تامین سلامت تنها محدود به وزارت بهداشت نیست و باید همه بخش های جامعه و افراد در تامین آن هم افزایی داشته باشند.

عین اللهی ادامه داد: شروع سلامت با یک سبک زندگی سالم به نتیجه می رسد و باید این روش را در سرلوحه زندگی قرار داد.

وی ادامه داد: می توان با انجام ورزش و تغذیه صحیح از بیماری ها جلوگیری کرد و جامعه‌ای سالم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یکروزه خود در نخستین روز از هفته دولت امسال به خراسان شمالی چندین پروژه درمانی را در بجنورد افتتاح می کند.