۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85209238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر بهداشت: ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز در داخل تولید می شود

بجنورد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز با تکیه بر ظرفیت های علمی کشور در داخل تولید می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت و شاخص های مربوط به آنها جزو اولین های منطقه و چند کشور برتر جهان است.

وی افزود: اکنون کشور در بسیاری شاخص ها همچون کنترل بیماری های واگیر، کاهش مرگ مادران باردار و نوزادان پیشرو است که این امر نشان دهنده شبکه گسترده و قوی سلامت در کشور است.

عین اللهی ادامه داد: این درحالی است که همچنان بسیاری از کشورها درگیر بیماری های واگیر هستند.

وی با اشاره به گسترش دیپلماسی سلامت در دولت سیزدهم، گفت: در حوزه دیپلماسی سلامت با بسیاری از کشور در ارتباط هستیم و خراسان شمالی نیز به عنوان یک استان مرزی می تواند نقش ویژه ای در این حوزه ایفا کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: این استان می تواند با تامین برخی زیرساخت ها از ظرفیت توریسم درمانی بهره مند شود تا ارزآوری برای این خطه داشته باشد.

عین اللهی با اشاره به گسترش همکاری های علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه بین المللی سبطین در عراق راه اندازی شد که نیروهای علمی و آموزشی آن از سوی ایران تامین می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بی تردید تاسیس این گونه مجموعه های آموزشی با مشارکت ایران در منطقه نشان از جایگاه علمی کشور دارد.

افتتاح چهار طرح بهداشتی و درمانی و بازدید از برخی طرح های سلامت در نخستین روز از هفته دولت از برنامه های سفر یکروزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان شمالی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha