همدان- ایرنا- همزمان با آغاز هفته دولت چهار هزار و ۱۰ واحد مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با حضور استاندار همدان به طور همزمان در سطح استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان روز پنجشنبه در این آیین گفت: از این تعداد واحد مسکن ۵۶۶ واحد در سطح روستاهای شهرستان همدان قرار دارد.

"مسعود رضایی" افزود: چهار هزار و ۱۰ واحد مسکن روستایی درسطح استان در ۳۷۲ هزار و ۹۰ متر مربع ساخته شده است.

وی ادامه داد: برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسکن روستایی در مجموع هشت هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که آورده متقاضی کل واحدهای به بهره برداری رسیده در سطح استان ۱۸ هزار و ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: ۱۲۵ طرح هادی روستایی در استان همدان با اعتبار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

رضایی اظهار داشت: سهم طرح هادی روستایی در شهرستان همدان ۱۶ طرح، ملایر ۲۲ طرح، نهاوند ۱۰ طرح، تویسرکان ۹ طرح، اسدآباد ۱۷ طرح، کبودرآهنگ ۲۶ طرح، رزن ۱۱ طرح، فامنین ۱۲ طرح و درگزین ۲ طرح است.

۹۳ درصد از خانه های روستایی همدان سنددار شدند

وی اظهار داشت: ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد سند مالکیت برای ۱۵۴ هزار و ۲۹۵ واحد صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از املاک روستایی استان به واسطه تشکیل پرونده بنیاد مسکن و همکاری اداره ثبت استان سنددار شدند گفت: در پی امضای تفاهم‌نامه مشترک میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دولت سیزدهم شناسایی تمامی اراضی روستایی و روند صدور سند تک برگی تسریع شد.

رضایی اظهار داشت: صدور سند برای واحدهای روستایی همواره موجب محرومیت زدایی، افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی، تضمین روستایی در سیستم بانکی، جلوگیری از نزاع‌های روستایی، بهره گیری از سرمایه های راکد موجود در روستاها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی شده و در نهایت ارتقای توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: صدور سند مالکیت در روستاها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سنددار کردن املاک را افزایش می دهد.