مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاری در این استان که به «فرار سرمایه‌گذاران» معروف بود، در دولت سیزدهم به اوج خود رسید، به طوریکه ۱۷۰ همت (هزار میلیارد تومان) شامل سرمایه‌گذاری بانکی جدید و سرمایه گذاری بخش خصوصی طی سال گذشته در خراسان رضوی جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: ٧٠ همت (هزار میلیارد تومان) از این میزان سرمایه‌گذاری بانکی جدید و ١٠٠ همت مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان خراسان رضوی بوده است.

وی بیان کرد: در آغاز به کار دولت مردمی حدود هفت هزار پروژه عمرانی در استان خراسان رضوی راکد مانده بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: نتیجه سفر استانی سال گذشته رییس جمهور به این استان ١٨١ مصوبه بود که بخش عمده این مصوبات مرتبط با اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرحهای خوبی نیز در حوزه های مختلف نظیر طرحهای تامین آب مشهد، انتقال گاز و راهسازی در خراسان رضوی در دست اجرا است.

نظری اضافه کرد: اکنون نرخ مشارکت در فضای کسب و کار در استان ۴٣.١ درصد و نرخ بیکاری٧.٣ درصد است که شرایط به نسبت خوبی است.

استاندار خراسان رضوی افزود: مبانی اقتصادی و اعمال کنترل بر بازار نیز در این دوره به جدیت پیگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه دست کشیدن از ارزشها و آرمانهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خط قرمز ملت ایران است، بیان داشت: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم استکبار به شدت کشور را تحت تاثیر عملیات رسانه ای و روانی قرار داده بود، اما این توطئه به خوبی مدیریت شد.

نظری اضافه کرد: همه مردم دغدغه‌ مند هستند که دولت به وعده های خود عمل کند و دولت نیز تمام تلاش خود را برای توسعه کشور در بخشهای مختلف به کار گرفته است.

وی تاکید کرد: به رغم اقدامات صورت گرفته مشکلاتی در حوزه های مختلف وجود دارد اما به عنوان کارگزاران نظام تمام تلاش خود را برای افزایش رفاه مردم به کار می بندیم.