گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: شاخص‌های صنعت، خدمات، معدن و کشاورزی این استان در سال گذشته همگی رشد مثبت داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان که با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: رشد مثبت هر چهار شاخص تنها در سه استان گلستان، قم و سمنان علیرغم خشکسالی بی‌سابقه سال گذشته در ۳۰ سال اخیر، به ثبت رسید.

وی بیان کرد: استان گلستان با رشد ۷.۹ درصدی جزو پنج استان برتر کشور است.

وی تصریح کرد: این استان در حوزه بهره‌وری نیروی کار رتبه برتر کشور را در اختیار دارد.

استاندار گلستان گفت: مدیران این استان با همت و تلاش خود یکی پس از دیگری موفقیت رقم می‌زنند.

زنگانه یادآور شد: وزیر تعاون در حق مردم گلستان کاری کرد، کارستان و اجرایی شدن مصوبات سفر دور اول مدیون مدیریت و برنامه‌ریزی وی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گلستان در دولت سیزدهم پیشرفت‌های خوبی را نسبت به دولت‌ها گذشته داشته و این پیشرفت‌ها نباید نادیده گرفته شود.

محمود کریمی‌بیرانوند در این جلسه اظهار کرد: رشد تسهیلات اشتغال در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است و در سال گذشته تعهد کامل استان در حوزه اشتغال را شاهد بودیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت و بودجه استان ضعیف بوده و مهمترین معضل استان اشتغال است.

رحمت‌الله نوروزی در این جلسه اظهار کرد: ۲۸ کارخانه پنبه داشتیم که همه آنها تعطیل شده و دلیل آن سیاست‌های غلط در حوزه واردات بود.

وی بیان کرد: کل ظرفیت شهرک‌های صنعتی گلستان ۵۰ درصد ظرفیت فولاد مبارکه نیست و گلستان فضای خوبی در حوزه صنعت ندارد.

وی افزود: گلستان مملو از نیروی انسانی توانمند است ولی از این ظرفیت در سطح ملی استفاده نشد.

نوروزی تصریح کرد: دخانیات بستری برای اشتغال محسوب می‌شود، اما تاکنون به این ظرفیت در استان هم توجه نشده است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم چند طرح بزرگ در روستاهای استان گلستان با همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شود و نیز انتظار داریم در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گلستان شاهد انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری هلدینگ‌های بزرگ همچون شستا به منظور اجرای یک کار زیربنایی باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تحقق ۴۰ درصدی تعهد اشتغال این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت از ۲۸ هزار و ۳۸۰ تعهد سال جاری با رویکرد کیفی بودن فرصت‌ها، بیش از ۱۰ هزار شغل در گلستان ثبت شده است.

حسین خواجه‌مظفری در این جلسه اظهار داشت: با توجه به فعالیت چند ماهه سامانه کارجویان، هزار و ۱۶۹ نفر تاکنون در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: گلستان دارای ۳۰ کاریابی داخلی، ۲ کاریابی خارجی و ۲ کاریابی مجازی است.

وی یادآور شد: گلستان در زمینه توسعه کارآفرینی رنبه برتر، در توسعه اشتغال رتبه سوم و در ثبت اشتغال رتبه دوازدهم کشور را دارد.

روح‌الله صلبی مدیرکل اقتصاد و دارایی گلستان هم گفت: هزار و ۱۵ میلیارد تسهیلات جز یک و دو تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده بود که ۱۰۳۲ میلیارد بوده که رتبه ششم را در کشور کسب کردیم.