ایلام - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: ۱۳ ایستگاه صلواتی در تمام مبادی ورودی شهرهای این استان برای دمات رسانی به زائران اربعین حسینی دایر کرده است.

سردار "قدرت اله کریمیان" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با خدمات رسانی در این ایستگاه های صلواتی، در پایانه مسافری برکت و پایانه شهید سلیمانی مهران نیز سپاه حضور دارد.

وی افزود: سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام همانند سنوات گذشته با اینکه عضو هیچ کمیته ای نیست اما به عنوان یاور و همراه سایر کمیته ها در تمام بخش ها ظرفیت سازی و نقش آفرینی می کند.

کریمیان ادامه داد: سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نماینده سپاه پاسداران مرکز در استان ایلام است و فعالیت سپاه دیگر استان ها در ایلام با هماهنگی و همراهی سپاه استان انجام می گیرد.

وی یادآور شد: سپاه استان هایی که معین استان ایلام در ایام اربعین حسینی برای خدمات رسانی به زوار و پشتیبانی هستند، به عنوان معین سپاه ایلام در حال خدمات رسانی به زائران در بخش های مختلف هستند.

سردار کریمیان اضافه کرد: در حوزه اسکان، تغذیه، ترابری با استفاده از ظرفیت جوان سیرایثار، سلامت و درمان با ایجاد بیمارستان و درمانگاه های صحرایی، ایستگاه های صلواتی و مشارکت با نیروی انتظامی و مرزبانی در تامین امنیت پایدار مرز از جمله اقدامات سپاه در اربعین امسال است.

به گفته جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، این نهاد انقلابی و خدمتگذار در حوزه های دیگری چون مباحث فرهنگی، تامین آب سرد و ایجاد اتاق های خنک با توجه به گرمای هوا به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کند.

به گزارش ایرنا، مهران به واسطه مسافت کوتاه به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسوولان پیش بینی می شود که بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.