بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: ۴۴۵ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه استان پیش ثبت نام کردند که ۷۴ نفر از آنها معادل ۱۷ درصد بانوان هستند.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استقبال داوطلبان برای پیش ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی چشمگیر بود به گونه‌ای که نسبت به دوره قبل بیش از سه برابر رشد داشته است.

وی افزود: افزایش آمار ثبت نام کنندگان برای انتخابات پیش رو نشان از پویایی جامعه و احساس مسوولیت مردم دارد.

ناهیدی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از داوطلبان را جوانان تشکیل می دهند، گفت: ۵۰ درصد ثبت نام کنندگان این دوره زیر ۴۵ سال سن دارند که این عدد بالاتر از میانگین کشوری است.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تصریح کرد: به لحاظ تحصیلات نیز ۱۷ درصد از داطلبان این دوره از انتخابات مجلس خراسان شمالی دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود و از هم اکنون زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این انتخابات در استان ها در حال آماده سازی است.

خروج ۱۱ هزار زائر اربعین خراسان شمالی از مرز

ناهیدی گفت: ۱۹ هزار نفر از خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت نام کردند که از این تعداد تاکنون ۱۱ هزار نفر از مرزی خسروی وارد عراق شده اند.

وی افزود: سفر زائران اربعین خراسان شمالی بیشتر با وسیله نقلیه شخصی بوده است.

ناهیدی با اشاره به استقرار ۱۵ موکب از خراسان شمالی برای ارایه خدمات به زائران اربعین، گفت: از این تعداد ۱۲ موکب در عراق و سه موکب نیز در مرز خسروی مستقر و به زائران خدمات رسانی می کنند.

ناهیدی تصریح کرد: نیروهای درمانی استان نیز از هفته گذشته با تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز به عراق اعزام شده اند.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.