۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84885036
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محموله کمکی خراسان‌شمالی برای زائران اربعین ارسال شد

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: محموله کمکی شامل ۱۰ تُن یخ و ۲۰ دستگاه پمپ خنک کننده برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین به مرزهای شرقی کشور اعزام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن ناهیدی روز دوشنبه در ستاد استانی اربعین حسینی، اظهار داشت: این کمک ها با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی استان به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و با توجه به هوای بسیار گرم در عراق ارسال شد.

وی افزود: همچنین تعدادی کانکس نیز با همکاری هلال احمر خراسان شمالی در حال ارسال است.

ناهیدی با تاکید بر اینکه امنیت و سلامت زائران در ستاد استانی اربعین در اولویت است، گفت: متولیان این سفر معنوی و روسای کمیته‌ها باید همه تلاش خود را برای زمینه سازی بازگشت امن و بدون حادثه زائران انجام دهند.

خروج ۷۶ درصد زائران خراسان شمالی از مرز مهران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: ۲۴ هزار و ۸۴۹ نفر از مردم استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه "سماح" ثبت نام کردند و که تاکنون ۲۱ هزار و ۸۰۵ نفر از آنها اعزام شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۴ هزار نفر با خودروی شخصی در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.

ناهیدی یادآور شد: براساس آخرین آمارها ۷۶ درصد زائران استان، مرز مهران را برای بازگشت به خراسان شمالی انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت امن زائران به خراسان شمالی اندیشیده شده است، گفت: مدیریت بازگشت زائران از کربلای معلی امر بسیار مهمی است که حتما باید به آن توجه شود.

ناهیدی افزود: به زائران استان توصیه می شود بعد از انجام زیارت، بازگشت خود را منتهی به روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور نکنند زیرا با ترافیک گسترده در جاده ها مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین زائران بعد از انجام زیارت از حضور در دیگر شهرهای عراق خودداری کنند و به استان برگردند.

۲۴ هزار و ۸۴۹ نفر از خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه "سماح" ثبت نام کردند و که تاکنون ۲۱ هزار و ۸۰۵ نفر از آنها اعزام شدند.

ثبت نام قطعی در سامانه سماح برای تمامی زائران الزامی است و این سامانه حکم روادید را دارد و در حال حاضر محدودیتی برای ثبت نام ایجاد نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha