تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه مجارستان با بیان اینکه جهان به سیاست‌های تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه می‌خندد، گفت: اروپا با نام حمایت از اوکراین در واقع خود را "نابود" می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای شبکه خبری راشاتودی، «پیتر سیجارتو» اظهار داشت: اغراق است اگر بگوییم تحریم‌های اعمال شده بر روسیه توانسته اقتصاد این کشور را فلج کند.

سیجارتو با بیان اینکه سیاست‌های تحریمی اتحادیه اروپا شکست خورده است، گفت: در همه جای دنیا، این سیاست‌های اروپا مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

وزیر امور خارجه مجارستان بار دیگر موضع دولت خود درباره جنگ اوکراین را تکرار کرد و گفت: درگیری در اوکراین باید هرچه زودتر پایان یابد.

وی با بیان اینکه کمک نظامی اتحادیه اروپا به کی‌یف، تهدیدی مستقیم بر امنیت این قاره است، اظهار داشت: ایالات متحده، اروپا را وارد رقابتی کرده است که باید آن را «مسابقه کمک‌های نظامی» خواند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه گذشته (اسفند)،اتحادیه اروپا ۱۱ بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کرده است.

بر پایه این گزارش، در حالیکه جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه ادعا کرد که تحریم‌ها «تاثیرات سخت و ملموسی بر اقتصاد روسیه دارند»، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که اقتصاد روسیه در سال جاری رشد ۰.۷ درصدی و در سال ۲۰۲۴ نیز ۱.۳ درصدی خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی در نشست شورای توسعه استراتژیک و پروژه های ملی خاطرنشان کرد که بر اساس گزارش بانک جهانی، فدراسیون روسیه از نظر برابری قدرت خرید و حجم اقتصادی از آلمان پیشی گرفته است.

پیشتر مایکل کرچمر نخست‌وزیر ایالت ساکسونی آلمان گفته بود تحریم‌ها علیه مسکو موجب تضعیف قدرت اقتصادی برلین شده و بیشتر از روسیه به اقتصاد اروپا آسیب زده است.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان بارها هشدار داده است که اگر بروکسل سیاست‌های تحریمی خود را تغییر ندهد، نتایج معکوسی بر اقتصاد و امنیت انرژی خود تحمیل خواهد کرد.