ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ پروژه بزرگ با اعتباری بالغ بر سه‌هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در هفته دولت راه اندازی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسم جلیلی نژاد روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در ۶۴ روستان استان، آغاز عملیات عمرانی پروژه فیبر نوری مهاباد و سلماس، آغاز سرویس‌دهی فیبر نوری در شهرستان خوی در بخش دولتی با اعتبار یک هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های بخش خصوصی اظهار کرد: افتتاح ۱۴ دفتر خدمات ارتباطی ICT روستایی و افتتاح هشت دفتر پیشخوان شهری از جمله این پروژه‌ها با اعتبار ۴۴ میلیارد ریالی قابل بهره‌برداری در هفته دولت ۱۴۰۲ است.

وی با اشاره به پروژه‌های اداره زیرساخت و پست اضافه کرد: آغاز بهره برداری پروژه خرید تجهیزات و خدمات بروزرسانی شبکه سوئیچینگ بین شهری و بین‌الملل با اعتبار ۵۸۳ میلیارد ریال و احداث ساختمان تجزیه و مبادله سردشت نیز با اعتبار ۲.۶ میلیارد ریالی از جمله برنامه‌های فناوری ارتباطات در هفته دولت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آدربایجان غربی افزود: افتتاح سه باجه بانکی و طرح سورت و بسته‌بندی میوه با سرمایه گذاری دولتی و خصوصی و پرداخت تسهیلات توسط پست بانک با اعتبار ۱۵۷.۵ میلیارد ریال نیز از جمله پروژه‌های مشارکتی قابل بهره‌برداری در این هفته است.

جلیلی‌نژاد همچنین در خصوص پروژه‌های مخابرات، همراه اول و ایرانسل اظهار کرد: افزایش تکنولوژی TD-LTE، پروژه‌های انتقال و توسعه و ایجاد شبکه FTTH ، احداث و ارتقای سایت‌های جدید همراه اول، راه‌اندازی ۲ سایت جدید ۵G و ایجاد ۲ سایت جدید اینترنت ثابت ایرانسل جمعا با اعتبار هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال قابل افتتاح در هفته دولت است.