افزایش ضریب‌های حوزه ارتباطات در آذربایجان غربی/ تحقق هدف برنامه ششم توسعه در اینترنت روستایی

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به افزایش همه ضریب‌های نفوذ حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان طی یکسال گذشته گفت: در همین راستا، اینترنت پرسرعت در ۱۵۱ روستای استان برقرار و تعداد روستاهای برخوردار از این خدمات به بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ روستا رسید.

قاسم جلیلی نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو  با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقم ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را شامل می‌شود که بطور دقیق، با اهداف برنامه ریزی شده در برنامه ششم توسعه کشور مطابقت دارد.

وی افزود: البته ما سعی داریم تا پایان امسال نیز این ارقام را افزایش دهیم که در آن صورت، به رقمی بیش از تکلیف ایجاد شده در برنامه ششم توسعه دست خواهیم یافت علاوه بر آن، در نظر داریم تا شهریور سال آینده این رقم به ۱۰۰ درصد روستاهای کشور برسد.

افزایش استفاده از تلفن همراه و اینترنت همراه در همه نقاط آذربایجان غربی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شاخص های مختلفی در حوزه ارتباطات استان وجود دارد که در همه آنها موفق عمل کرده‌ایم، ادامه داد: در یکسال گذشته، ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۰.۵ درصد رشد داشته  و ضریب نفوذ اینترنت سیار هم ۱۴ درصد بیشتر شده است.

توسعه دفاتر پیشخوان دولت و خروج این بخش از انحصار

جلیلی نژاد با بیان اینکه در دولت سیزدهم، توجه ویژه ای به توسعه دفاتر پیشخوان دولت و ارائه خدمات به صورت الکترونیک داشته است، ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۰۶ دفتر پیشخوان شهری در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان راه اندازی شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، ۷۵ دفتر آی سی تی روستایی در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی راه اندازی شده است.

جلیلی نژاد اضافه کرد: این امر موجب شده تا ضمن شکسته شدن انحصار در این بخش و افزایش نجومی مبالغ خرید و فروش مراکز پیشخوان خدمات دولت، توسعه اشتغال در این بخش را هم موجب شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی یادآور شد: این افزایش دفاتر موجب شد تا در زمان شیوع کرونا، ارائه خدمات دولتی به صورت بسیار موفقی انجام شده و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد نشود.

ارائه حدود ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه ارائه آموزش در حوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله مهمترین برنامه‌های این نهاد به ویژه در راستای توسعه امنیت سایبری است، گفت: در این راستا و برای ارتقای امنیت در حوزه ارتباطات، یک هزار نفر ساعت آموزش برای جوانان انجام شده که می‌تواند کمک کار ما در راستای ارتقای شاخص‌های امنیتی در این حوزه باشد.

وی ادامه داد: همچنین در یک سال گذشته، هشت هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش برای سربازان وظیفه در حوزه‌های فناوری اطلاعات، موبایل، امنیت سایبری انجام شده که می‌تواند نقش بسزایی در توسعه اشتغال پس از سربازی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما در صدد هستیم تا در کنار تامین زیرساخت‌های ارتباطی برای مردم، توسعه اشتغال را نیز شاهد باشیم.

افزایش ضریب‌های حوزه ارتباطات در آذربایجان غربی/ تحقق هدف برنامه ششم توسعه در اینترنت روستایی

تسهیلات بدون محدودیت برای استارتاپ های مرتبط با فناوری اطلاعات مصوب

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تسهیلات بسیار خوبی در حوزه توسعه اشتغال مرتبط با فناوری اطلاعات به ویژه استارتاپ‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: به طور مثال برای یکی از شرکت‌های مرتبط، ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات درنظر گرفته شده است.

جلیلی نژاد با بیان اینکه اشتغال حوزه فناوری اطلاعات در دنیای امروز، رتبه اول را دارد، افزود: در استان ما نیز همین امر صادق است ولی با توجه به پراکندگی آن، آماری در این خصوص در دسترس نیست.

انجام ۲ پروژه فاخر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان‌غربی

وی با بیان اینکه ۲ پروژه فاخر این حوزه در راستای ارائه خدمات بهتر و توسعه بخش‌های مرتبط در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: مجتمع آی سی تی استان با ۸۰ درصد پیشرفت برای استقرار پارک فاوا، حمایت از شرکت‌های نوپا و همچنین تجمیع ادارات مرتبط با این حوزه در حال ساخت است که امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

جلیلی نژاد یادآور شد: ایستگاه فضایی کشور در سلماس هم، دیگر طرحی است که در این حوزه اجرایی می شود که پیشرفت خوبی نیز دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با بیان اینکه این ایستگاه یکی از چهار ایستگاه فضایی کشور است، ادامه داد: راه اندازی این مرکز در راستای توسعه اشتغال و استفاده از داده های فضایی برای حوزه‌های مختلف موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha