سنندج-ایرنا- مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران فرصتی برای تربیت نسل آینده هنرمندان متخصص و متعهد در کشورمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خراسانی زاده روز یکشنبه در سنندج و در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه چند دوره از این جشنواره قبل از انقلاب برگزار شده بود، اظهار کرد: با وقوع انقلاب و دفاع مقدس اجرای این رویداد هنری به تعویق افتاد و بعد از پیروزی در جنگ دوباره اجرای جشنواره آغاز شد و امسال هم شاهد برگزاری سی امین دوره آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره حدود ۹۰۰ نفر در مرحله نخست شرکت کردند، افزود: پنج هزار و ۱۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و بعد از داوری انجام شده ۱۲۹ هنرجو به مرحله کارگاهی راه یافتند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ۳۰ داور و استاد کارگاه در این دوره هنرجویان را در زمینه پرورش ایده و تولید اثر راهنمایی و سپس آثار برگزیده را انتخاب کردند.

خراسانی زاده اضافه کرد: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران رویداد متفاوتی بین دیگر جشنواره های هنری در سطح کشور است به گونه ای که رقابت در آن آخرین مرحله و بخش جانبی این برنامه است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی برای تربیت نسل آینده هنرمندان است، ادامه داد: در سه روز برگزاری این رویداد هنری، هنرجویان با کمک اساتید برجسته کشور ایده خود را پرورش دادند و فوت و فن و آداب حرفه ای و منش هنرمندانه را فرا گرفتند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کردستان سرشار از زیبایی، هنر و امنیت است، گفت: در زمانی که دشمن سعی داشت القا کند که در ایران توجهی به توانمندی بانوان نمی شود دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از بین بانوان هنرمند انتخاب شد.

خراسانی زاده ادامه داد: در زمانی که دشمنان سعی دارند هویت ملی را از نسل نوجوان و جوان ما بگیرند شعار محوری این جشنواره ایران دوست داشتنی انتخاب می شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره نویدبخش شکوفایی آینده هنرهای تجسمی در ایران است، اظهار کرد: اگر در هر رویداد هنری تزکیه در کنار تعلیم مدنظر قرار داده شود بی شک نتیجه و بازتاب تاثیرگذاری در جامعه خواهد داشت.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: کاربلدی و توانمندی جوانان و نوجوانان ما در چنین رویدادهایی به همگان ثابت می شود و این نشان می دهد نسل آینده هنرمندان ما افرادی متخصص و متعهد خواهند بود.

تولید آثار ارزشمند با محوریت ایران دوست داشتنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران متفاوت تر از دوره های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب یکی از بانوان هنرمند و از اساتید دانشگاه تهران به عنوان دبیر جشنواره یکی از نقاط قوت و تفاوت های این دوره نسبت به دوره های گذشته است.

علی اصغر دریایی با اشاره به اینکه این جشنواره با شعار ایران دوست داشتنی برگزار شده است، اضافه کرد: این جشنواره در ۱۰ رشته شامل سرامیک، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، کاریکاتور، طراحی و گرافیک برگزار شده است.

وی با بیان اینکه داوری آثار تولید شده توسط جوانان و نوجوانان حاضر در این جشنواره امروز انجام شد، افزود: از کردستان چهار نفر در رشته هایی هم چون خوشنویسی و کاریکاتور به دوره کارگاهی این رویداد راه پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این جشنواره را هنرجویان زن و ۴۰ درصد را هنرجویان مرد تشکیل داده است، گفت: در این دوره جشنواره ۹ هنرمند هم از اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.