سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: چهار ایستگاه هواشناسی خودکار در نقاط مختلف استان با سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ایستگاه باران سنجی خودکار در روستای بادله کوه از توابع شهرستان دامغان با اعتبار بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله طرح‌هایی بود که هفته دولت ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ایستگاه باران سنجی خودکار در روستای کرنگ از توابع شهرستان میامی با سرمایه‌گذاری بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌های افتتاح شده در هفت دولت امسال در استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: افتتاح و احداث ایستگاه باران سنجی خودکار درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال از دیگر طرح‌های هفته دولت امسال در این استان است.

مصطفوی اظهار کرد: راه اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار در گرمسار با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌های استان سمنان در هفته دولت است.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل هواشناسی استان سمنان طی یکسال گذشته یادآور شد: توسعه و تجهیز هشت ایستگاه‌ هواشناسی استان سمنان طی یکسال گذشته از هفته دولت ۱۴۰۱ تا هفته دولت ۱۴۰۲ انجام شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: پایش شاخص‌های جوی و اقلیمی و حدی استان سمنان و مطالعه و تحقیق درباره داده‌های جمع‌آوری شده از دیگر اقدامات این اداره‌کل طی یکسال گذشته است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.